Na rynek wkracza druga generacja SUV-a, którego nie trudno pomylić z autem typowo sportowym. W Pekinie, na Auto China 2012, koncern Porsche AG zaprezentuje nowe Cayenne GTS – będzie to światowa premiera tego wyjątkowego auta. Pomysł na auto: koncentracja na sportowych osiągach. Recepta na sukces: większa moc silnika, dynamiczniejsze przeniesienie mocy, sztywniejsze i obniżone zawieszenie oraz ekscytująco sportowe wyposażenie. Efekt: Nowe Cayenne GTS nie jest po prostu wypełnieniem luki między Cayenne S, a Cayenne Turbo – to auto widocznie wyróżniające się charakterem od pozostałych wersji modelu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pod maską Cayenne GTS pracuje 4,8-litrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie V o podwyższonej do 420 KM (309 kW) mocy, którego budowa bazuje na silniku Cayenne S. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Auto-Start-Stop. Nastawiony na osiągnięcie maksymalnej dynamiki silnik i zmodyfikowana skrzynia biegów podkreślają typowo sportowe właściwości auta i gwarantują wyśmienite przyspieszenie w każdej sytuacji.
Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, po 13,3 sekundach osiąga 160 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h. Zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu NEFZ to 10,7 litra na 100 kilometrów.
Zachwycającą dynamikę jazdy zapewnia specjalnie dostrojone zawieszenie. Jest ono sztywniejsze, wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM), a nadwozie jest obniżone o 24 milimetry w stosunku do Cayenne S. Dzięki temu nowe Cayenne GTS porusza się jeszcze bliżej drogi z typową dla samochodów sportowych dynamiką i zwrotnością.
Na zewnątrz wybitnie sportowy charakter Cayenne GTS podkreślają przyciągające wzrok elementy, takie jak: przód nadwozia (przejęty z Cayenne Turbo), czarne ramy i listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy z podwójnym profilem skrzydła.
We wnętrzu obowiązuje sportowa elegancja. Seryjnie GTS posiada skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary. Do seryjnego wyposażenia nowego Cayenne GTS należą także siedzenia z ośmiokierunkową regulacją.
Cayenne GTS pojawi się na rynku w lipcu 2012 roku i będzie kosztowało 107 997 euro (z podatkiem VAT).