Nowe Porsche Cayenne GTS

Na rynek wkracza druga generacja SUV-a, którego nie trudno pomylić z autem typowo sportowym. W Pekinie, na Auto China 2012, koncern Porsche AG zaprezentuje nowe Cayenne GTS – będzie to światowa premiera tego wyjątkowego auta. Pomysł na auto: koncentracja na sportowych osiągach. Recepta na sukces: większa moc silnika, dynamiczniejsze przeniesienie mocy, sztywniejsze i obniżone zawieszenie oraz ekscytująco sportowe wyposażenie. Efekt: Nowe Cayenne GTS nie jest po prostu wypełnieniem luki między Cayenne S, a Cayenne Turbo – to auto widocznie wyróżniające się charakterem od pozostałych wersji modelu.


Nowe Porsche Cayenne GTS

Nowe Porsche Cayenne GTS

Nowe Porsche Cayenne GTS

Nowe Porsche Cayenne GTS

Pod maską Cayenne GTS pracuje 4,8-litrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie V o podwyższonej do 420 KM (309 kW) mocy, którego budowa bazuje na silniku Cayenne S. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Auto-Start-Stop. Nastawiony na osiągnięcie maksymalnej dynamiki silnik i zmodyfikowana skrzynia biegów podkreślają typowo sportowe właściwości auta i gwarantują wyśmienite przyspieszenie w każdej sytuacji.

Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, po 13,3 sekundach osiąga 160 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h. Zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu NEFZ to 10,7 litra na 100 kilometrów.

Zachwycającą dynamikę jazdy zapewnia specjalnie dostrojone zawieszenie. Jest ono sztywniejsze, wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM), a nadwozie jest obniżone o 24 milimetry w stosunku do Cayenne S. Dzięki temu nowe Cayenne GTS porusza się jeszcze bliżej drogi z typową dla samochodów sportowych dynamiką i zwrotnością.

Na zewnątrz wybitnie sportowy charakter Cayenne GTS podkreślają przyciągające wzrok elementy, takie jak: przód nadwozia (przejęty z Cayenne Turbo), czarne ramy i listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy z podwójnym profilem skrzydła.

We wnętrzu obowiązuje sportowa elegancja. Seryjnie GTS posiada skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary. Do seryjnego wyposażenia nowego Cayenne GTS należą także siedzenia z ośmiokierunkową regulacją.

Cayenne GTS pojawi się na rynku w lipcu 2012 roku i będzie kosztowało 107 997 euro (z podatkiem VAT).

Leave A Comment