BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer

O kolejnej firmie tuningowej jest głośno. Tym razem chodzi o niemieckiego AC Schnitzera, który zaprezentował swoje trzy nowe projekty. Mowa o BMW serii 1, serii 6 Coupe oraz najmniejszym modelu ze stajni bawarskiego producenta sygnowanym magiczną literą „M” – 1 M Coupe. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej …

BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer

Choć wymienione wyżej samochody święciły swoją oficjalną premierę na zakończonych targach Essen Motor Show, to wciąż warto o nich mówić i zwrócić na nie uwagę. Zaczynamy od nowej serii 1, która otrzymała dokładkę przedniego zderzaka, tylny spojler nad klapą bagażnika, chromowane końcówki układu wydechowego oraz specjalną folię, którą oklejono całe nadwozie. Dopełnieniem designerskiej strony opisywanego projektu są 18- lub 19-calowe aluminiowe obręcze.

We wnętrzu Niemcy przewidzieli montaż nowych dywaników, wykończeń ze skóry i aluminium, a także sportowej kierownicy, która z dużą precyzją przenosi całkiem przyzwoitą moc drzemiącą pod maską tego BMW. Co prawda nie mówię o potężnej benzynie V8, a o dwóch zmodyfikowanych jednostkach wysokoprężnych, ale skoro nie ma tego co się lubi … . Wersja 118d dysponuje teraz powerem o wartości 171 KM, a 120d mocą 210 koni mechanicznych. Jeśli klient okaże się mocno wybredną osobą, zawsze może jeszcze dokupić nowe sprężyny.

BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer BMW serii 1 i 6 od AC Schnitzer

Drugą propozycją od AC Schnitzera jest wspomniane 1 M Coupe, które może się pochwalić dokładką przedniego zderzaka z włókna węglowego, tylnym spojlerem, nowym grillem oraz dyfuzorem również wykonanym ze wspomnianego przed momentem szlachetnego materiału. Oprócz tego tuner oferuje 19- lub 20-calowe alufelgi, a także drobne zmiany we wnętrzu auta w postaci kierownicy pokrytej alcantarą i wykończeń w kolorze Valencia Orange. Patrząc na stronę mechaniczną pojazdu warto wspomnieć przede wszystkim o regulowanym zawieszeniu oraz ogromnych tarczach hamulcowych w rozmiarze 380×35 mm z przodu i 355×32 mm z tyłu. Poczynione tego typu modyfikacje powinny zazwyczaj iść w parze z odpowiednio mocnym silnikiem …, i właśnie idą. Wzmocniony motor 1 M odznacza się teraz powerem o wartości 400 KM i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa zatem 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 300 km/h.

Najciekawsze zostawiliśmy jednak na koniec. Wymieniona na początku seria 6 w wersji 650i otrzymała oczywiście nowy pakiet ospojlerowania i potężne wręcz felgi w rozmiarach od 19 do nawet 21 cali. Środek zaś to miejsce dla welurowych dywaników, sportowej kierownicy oraz aluminiowych wykończeń, ale najciekawsze modyfikacje mieszczą się pod maską prezentowanego BMW. Seryjna jednostka została wzmocniona z 407 do 540 KM (750 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i gwarantuje „Niemcowi” przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 sekundy (maksymalnie 325 km/h). Oprócz tego wzorem poprzedników mamy tutaj obniżone zawieszenie i nowe hamulce z 8-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.

Do wyboru do koloru – tak można by w skrócie podsumować niniejszy artykuł. Oferty AC Schnitzera zostały co prawda zrobione trochę na jedną „modłę”, ale jednocześnie każdy z nich potrafi się wyróżnić czymś szczególnym. Może któryś przypadkiem wpadł Wam w oko?

źródło: wł / Patryk Rudnicki

Leave A Comment