Seat liderem sprzedaży w Hiszpanii

SEAT zamyka jubileuszowy 60. rok istnienia firmy znakomitymi wynikami. Przez dziewięć z dwunastu miesięcy roku SEAT był najlepiej sprzedającą się marką samochodów na hiszpańskim rynku. Dzięki takim wynikom sprzedaży po przerwie trwającej od 1979 roku marka znów jest liderem krajowego rynku.

Seat liderem sprzedaży w Hiszpanii Seat liderem sprzedaży w Hiszpanii Seat liderem sprzedaży w Hiszpanii Seat liderem sprzedaży w Hiszpanii

W 2010 roku w Hiszpanii zarejestrowano łącznie 982 015 nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 3,1% w stosunku do poprzedniego roku. SEAT sprzedał w tym czasie 89 392 pojazdy, czyli o 6,7% więcej niż przed rokiem, odnotowując jednocześnie szybsze tempo wzrostu pod tym względem w porównaniu ze średnią dla całego rynku. Powyższe wyniki oznaczają także, że hiszpańska marka jako jedyna ma udział w rynku powyżej 9% (według raportu opublikowanego dziś przez stowarzyszenia producentów i dealerów Anfac i Ganvam).

Po zapoznaniu się z tymi wynikami prezes firmy James Muir stwierdził: „uzyskanie pozycji lidera na hiszpańskim rynku jest oznaką powrotu SEAT-a na należne mu miejsce. Ten sukces na krajowym rynku pomoże nam zwiększyć popularność marki na pozostałych rynkach w Europie, a także w pełni wykorzystać moce produkcyjne zakładów w Martorell”.

Najwyższy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem zanotowano w przypadku modeli SEAT-a ze średniego i wyższego segmentu. Sprzedaż Leona wzrosła o 5,1%, Altei – o 33,8%, Exeo – o 61,7% a sprzedaż Alhambry, czyli najmłodszego modelu w ofercie marki – o 73,1%. Inny nowy model – obecna na rynku od 2010 roku Ibiza ST – zdominowała sprzedaż w grupie pojazdów rodzinnych o szczególnych walorach użytkowych, uzyskując udział w rynku bliski 50%.

„Exeo okazał się fundamentem naszego sukcesu, ponieważ dodatkowa sprzedaż osiągnięta dzięki temu modelowi wyniosła SEAT-a na szczyt rankingu sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje też ogromnie popularna Ibiza, która od 2001 roku zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów i pierwsze miejsce w swoim segmencie” – powiedział dyrektor zarządzający SEAT Spain Vicente Adrián.

SEAT jest liderem rynku nie tylko w ogólnej klasyfikacji. Produkty hiszpańskiej marki są też bestsellerami w segmencie pojazdów o obniżonej emisji spalin, który stanowi 11,5% rynku, zaś SEAT Ibiza jest najchętniej kupowanym modelem z emisją CO2 poniżej 130 g/km.

źródło: Seat

Leave A Comment