Honda Jazz Hybrid – pełna funkcjonalność

Światowy debiut Hondy Jazz Hybrid na Salonie Samochodowym w Paryżu będzie pierwszą okazją by przekonać się, że połączenie układu napędowego IMA z nadwoziem Hondy Jazz powiodło się bez uszczerbku dla funkcjonalności unikalnego systemu rozkładania siedzeń Magic Seats.

Honda Jazz Hybrid - pełna funkcjonalność

Honda Jazz Hybrid - pełna funkcjonalność

Honda Jazz Hybrid - pełna funkcjonalność

Honda Jazz Hybrid - pełna funkcjonalność

Zastosowanie systemu hybrydowego nie wpłynęło również na zmniejszenie wymiarów wnętrza. Podłoga bagażnika znajduje się na tej samej wysokości, co w aktualnie produkowanych wersjach Jazz 1.2 oraz 1.4. Zespół akumulatorów IMA wraz z elektronicznym modułem sterującym umieszczono pod podłogą bagażnika, zachowując pojemność bagażnika (ponad powierzchnią podłogi) wynoszącą 300 litrów i zapewniając pełną funkcjonalność systemu składania siedzeń Magic Seats.

Oznacza to, że siedzenia można złożyć całkowicie poziomo, w jednej płaszczyźnie z podłogą bagażnika, uzyskując tym samym pojemną przestrzeń bagażową o objętości 831 litrów. Można też złożyć siedziska ustawiając je w pozycji pionowej, co z kolei umożliwia przewóz wysokich przedmiotów za przednimi siedzeniami.

Hybrydowy układ napędowy IMA wraz układami sterowania został zapożyczony z produkowanych już modeli Insight oraz CR-Z. Dwie dekady prac badawczo-rozwojowych oraz dziesięć lat produkcji seryjnej uczyniły z systemu IMA wzór nowoczesnego, efektywnego i niezawodnego układu hybrydowego. Już ponad pół miliona sprzedanych samochodów łączy w ten sposób niskie koszty eksploatacji z bardzo niską emisją zanieczyszczeń do atmosfery.

Jazz Hybrid otrzymał ten sam silnik i-VTEC o pojemności 1.3l, który stosowany jest w modelu Insight. Mimo wyższego nadwozia emisja CO2 w modelu Jazz Hybrid pozostała na poziomie bardzo zbliżonym do tej w modelu Insight i według pomiarów przeprowadzonych przez Hondę wynosi 104 g/km*. Podobnie jak Insight i Civic Hybrid, nowy Jazz z napędem hybrydowym jest w stanie poruszać się jedynie przy użyciu napędu elektrycznego w określonych warunkach, przy jeździe z małą i średnią stałą prędkością, co przyczynia się do uzyskania średniego zużycia paliwa wynoszącego zaledwie 4,4 l/100km*.

Jazz Hybrid zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich na początku 2011 roku. Do tego czasu zostaną też opublikowane dane homologacyjne, specyfikacja techniczna oraz cennik.

źródło: Honda

Leave A Comment