MINI Countryman – nowy Crossover

Zapowiadany był już od dawna, jednak ciężko było mu się „wykluć”. Jednak ze względu na przedwczorajszy wyciek zdjęć, producent postanowił zaprezentować swój produkt. O czy mowa? Countryman, podwyższony MINI.


Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Jak można było przewidzieć, Countryman (bo taką nazwę otrzymał nowy model) jest ucywilizowaną wersją koncepcyjnego modelu MINI Beachcomber, zaprezentowanego w styczniu w Detroit. Przewiewny plażowy prototyp uzbrojono w dach oraz drzwi, a w miejscu offroadowych opon pojawiło się drogowe ogumienie. Pozostawiono natomiast m.in. nowe reflektory i ogólny zarys przodu auta, bardziej wyraziste tylne lampy oraz wykonane z tworzywa ochronne nakładki na błotniki i progi. Co jednak ważniejsze, podobnie jak w przypadku prototypu, również Countryman może się pochwalić zwiększonym prześwitem oraz napędem na cztery koła 4ALL.


Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

MINI Countryman zadebiutuje podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Do salonów w Wielkiej Brytanii trafi we wrześniu, gdzie jego ceny będą zaczynać się od 17 tys. funtów.

Countryman dostępny będzie z pięcioma silnikami do wyboru: trzema jednostkami benzynowymi oraz dwoma turbodieslami. Najsłabszy motor w całej gamie to 90-konny diesel w wersji One D Countryman. Najmocniejszy – turbodoładowany, 180-konny benzynowiec o pojemności 1,6 litra w Cooperze S Countryman. W standardzie nowe MINI otrzyma sześciostopniową skrzynię manualną, ale wersje benzynowe będą również dostępne z sześciobiegowym automatem. W redukcji zużycia paliwa pomogą systemy start-stop i odzyskiwania energii z hamowania, a także wyświetlacz podpowiadający najlepszy moment na zmianę biegu.


Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Wersje Cooper D Countryman oraz Cooper S Countryman, już w standardzie otrzymają system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz elektroniczna szpera przedniej osi. Seryjny napęd na cztery koła 4ALL w normalnych warunkach przekazuje na tylną oś do 50 proc. momentu obrotowego. Jednak w razie potrzeby, na tylne koła będzie mogła trafić nawet cała moc.

Klient będzie mógł wybierać pomiędzy czteroma pełnowymiarowymi fotelami a typową, trzymiejscową kanapą. Standardowe wyposażenie auta obejmuje m.in. klimatyzację oraz system audio z odtwarzaczem CD. Dopłaty wymaga natomiast nawigacja, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory, hak, aluminiowe felgi (dostępne w rozmiarach 16-19 cali) oraz obniżone o 10 mm, sportowe zawieszenie. Producent obiecuje również dużo opcji personalizacji nowego MINI.

Auto, które zbudowane jest na innej niż wszystkie pozostałe MINI platformie, będzie też pierwszym modelem składanym poza Wielką Brytanią. Countryman produkowany będzie w austriackich zakładach Magna Steyr.

Do Waszej dyspozycji oddajemy galerię nowego MINI Countryman.

Jak zwykle, zdjęcia dostępne są w czterech rozdzielczościach.
800×600, 1024×768, 1280×960 i 1600×1200 px


Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

Mini Countryman

źródło: moto.pl / MINI

Leave A Comment