Best New Engine 2009 Award dla Porsche

Marka Porsche kolejny raz tryumfuje w konkursie na najlepszy silnik roku. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG ze Stuttgartu, zwyciężyła w kategorii „Best New Engine 2009”.


Silnik 3,8 litra z modeli 911 Carrera S pokonał w zaciętej rywalizacji konkurencyjne jednostki napędowe i zajął pierwsze miejsce wśród mocniejszych i oszczędniejszych silników typu bokser. Wyróżnienie to jest przyznawane od jedenastu lat przez brytyjskie specjalistyczne czasopismo „Engine Technology International”.

Sześciocylindrowy silnik typu bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa to kolejny krok Porsche w budowaniu motoru doskonałego. Nowa jednostka napędowa poprawiła dynamikę, efektywność i przyjazność dla środowiska modeli 911. Carrera S jako Coupé i Cabriolet po raz pierwszy dostępne są z nową opcją – dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK). Mimo zwiększenia mocy silnika o 8,5 procent, samochody z PDK zużywają o ponad 13 procent mniej paliwa. Porsche jest szczególnie dumne ze zmniejszonej o 15 procent emisji dwutlenku węgla.

Moc 3,8-litrowej jednostki napędowej w modelach „S” wzrosła o 30 KM do 385 KM (283 kW). Prędkość maksymalna modeli 911 przekroczyła 300 kilometrów na godzinę. Mimo tego potencjału mocy nowe „jedenastki” zużywają znacznie mniej paliwa. 911 Carrera S Coupé z PDK spala średnio 10,2 litra na 100 kilometrów (spalanie łączne wg EU5).

źródło: KPI Sports Cars / Mototarget

Leave A Comment