Skoda Yeti zadebiutowała w Genewie

Debiutujący podczas Geneva Motor Show 2009 model Yeti to kompaktowy, atrakcyjnie zaprojektowany oraz pełen niespodzianek SUV. Jest to pierwszy model koncernu Škoda Auto z segmentu aut „Sport Utility Vehicle”, który wykorzystuje napęd na jedną lub obie osie.


Škoda Yeti to pięciodrzwiowy samochód o długości 4,2 metra, nawiązujący stylistycznie do pozostałych modeli marki. Imponujący przód z żebrowaną atrapą chłodnicy oraz reflektory przednie o przyjaznym wyglądzie to główne elementy świadczące o przynależności modelu Yeti do rodziny samochodów Škody. Z drugiej strony solidne boki oraz wyraziste nadkola, wsparte na 17-calowych kołach sprawiają, że najnowsza premiera marki kojarzy się z wytrzymałością i masywnością. Styliści koncernu zadbali jednak, aby Yeti budził poczucie lekkości.

Model Yeti stanowi zmyślną odpowiedź firmy Škoda Auto na coraz ważniejsze kwestie ekologiczne w obrębie popularnej i dynamicznie rosnącej klasy aut typu SUV. Samochód ten cechuje się precyzyjnie zaprojektowanym nadwoziem, wysoko osadzonymi fotelami oraz konstrukcją, która emanuje lekkością nieczęsto spotykaną w autach tego segmentu. Model Yeti charakteryzuje się także niezwykłą dla SUV-ów dbałością o ekologię, typową dla modeli Škody imponującą przestrzenią bagażową, wysokim poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego oraz doskonałą przyczepnością zarówno na autostradzie, jak i podczas jazdy po bezdrożach.


W nowym modelu zastosowano ekonomiczne silniki z turbodoładowaniem. Oferta obejmuje dwa silniki benzynowe oraz trzy jednostki wysokoprężne. Jednostka podstawowa (z napędem na przednie koła) to nowość w ofercie Škody – czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który zapewnia moc o wartości 77 kW (105 KM) dzięki zastosowaniu turbosprężarki. Zużycie paliwa mieści się w jego przypadku na bardzo niskim poziomie. Drugi silnik benzynowy to 1.8 TSI o mocy 118 kW/160KM (z napędem na cztery koła). Jednostki wysokoprężne dostępne z nowym modelem to 2.0 TDI CR DPF o mocy 81 kW/110KM (z napędem na przednie koła lub 4×4), 2.0 TDI CR DPF o mocy 103 kW/140KM (4×4) oraz 2.0 TDI CR DPF o mocy 125 kW/170KM (4×4).

Škoda Yeti jest również znakomicie przystosowana do transportu załadunku. Pojemność przedziału bagażowego cechuje się dużą elastycznością: demontaż tylnych foteli zapewnia do 1 760 litrów przestrzeni bagażowej. Dodatkowe zabezpieczenie bagaży możliwe jest dzięki zastosowaniu systemu siatek oraz ruchomych haczyków montowanych po obu stronach bagażnika. Jako że model Yeti to dziecko marki oferującej, jako swą kluczową kompetencję, przemyślane rozwiązania samochodowe, zaprojektowany został tak, by zapewniać bardzo szeroką elastyczność konfiguracji przestrzeni bagażowej.

Škoda Yeti to kompaktowy SUV, który z całą pewnością wywoła poruszenie w reprezentowanym przez siebie segmencie. Znakomita charakterystyka jazdy oraz niezwykła sprawność to cechy wszystkich jego wersji. Warianty z napędem na cztery koła charakteryzują się dodatkowo doskonałym przystosowaniem do jazdy w terenie oraz niebywałą przyczepnością. Te cechy, w połączeniu z niewielkim poziomem emisji spalin oraz niskim zużyciem paliwa, spełniają wszystkie wymogi stawiane modelowi należącemu do klasy SUV.

źródło: Skoda / Mototarget

Leave A Comment