Hyundai Motor Company odnotował globalny wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale o 16,4% (w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego), co stanowi 712,529 sprzedanych samochodów. Na rynku koreańskim, liczba ta wyniosła 158,338 (10,8%) a poza granicami 554,191 (18,1%)

W Polsce osiągnięto najwyższe jak dotąd wyniki sprzedaży. Sprzedaż kwartalna wyniosła 2 313 samochodów, co stanowi imponujący 168 % wzrost sprzedaży, w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Rekordowym miesiącem okazał się być marzec, w którym na rynek trafiło 900 samochodów. Niezmiennie, największym powodzeniem wśród klientów cieszyły się modele i30 oraz Getz, których w pierwszym kwartale sprzedano odpowiednio 987 i 780 sztuk. Dobry wynik osiągnął także Tucson – 121 sprzedanych egzemplarzy.
W Korei, sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 18,7% dzięki ogromnemu popytowi na nową Sonatę – aż 36,404 klientów stało się posiadaczami najlepiej sprzedającego się na tamtejszym rynku samochodu – to prawie jedna trzecia całkowitej sprzedaży samochodów osobowych.
Santa Fe, cieszący się największą popularnością SUV Hyundaia, odnotował dynamiczny 38,8% wzrost sprzedaży, przekładający się na liczbę 36,404 sprzedanych sztuk. Łącznie z Tusconem i Veracruz, segment SUV osiągnął 1,9% wzrost – w sumie 23,377 nowych samochodów.
Na rynkach zagranicznych sprzedaż samochodów Hyundai okazała się wyjątkowo udana. W pierwszym kwartale, trzy koreańskie fabryki „wypuściły w świat” 284,813 samochodów, czyli o 16,2% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Cztery zagraniczne fabryki Hyundaia – w Indiach, Turcji, Chinach i USA, wyprodukowały 269,378 samochodów, co jest wynikiem lepszym o 20,1% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2007.
źródło: Hyundai / Mototarget