Renault Clio napędzane bioetanolem E85

16 kwietnia 2008
Bez kategorii, Nowości Renault

Gama Clio III została rozszerzona o pierwszy silnik napędzany bioetanolem E85. Nowa jednostka 1.2 16V E85 emituje poniżej 140g CO2 na kilometr i spełnia wszystkie kryteria znaku Renault eco².


Gama Clio III została rozszerzona o pierwszy silnik na bioetanol E85. Nowa jednostka powstała na bazie silnika o mocy 1.2 16V, który po wprowadzeniu kilku nieznacznych zmian, związanych głównie z modyfikacją zbiornika na paliwo, układu wtrysku oraz komory spalania, został przystosowany do biopaliwa.

Nowa jednostka napędowa jest przyjazna dla środowiska i spełnia wszystkie trzy kryteria przyznawania znaku Renault eco²:

– Poziom emisji nie przekracza 140g CO2 na kilometr, a silnik jest napędzany biopaliwem (bioetanolem E85). Montowany w modelu Clio III silnik 1.2 16V E85 emituje 139g CO2/km i zużywa 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym.
– Jednostka jest produkowana w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001. Jest on przyznawany fabrykom, które systematycznie zmniejszają zużycie wody i energii elektrycznej, obniżają emisję hałasu, zmniejszają ilość wytwarzanych odpadów stałych i płynnych oraz emisję szkodliwych substancji.
– Po wycofaniu z eksploatacji 95% samochodu może zostać poddane recyclingowi, a ponadto co najmniej 5% jego elementów zostało wykonanych z tworzyw pochodzących z odzysku.

Zdaniem Renault jednym z najskuteczniejszych sposobów zmniejszenia emisji CO2 w perspektywie średnioterminowej są biopaliwa. Jest to rozwiązanie skuteczne pod względem ekologicznym, ponieważ biopaliwa są uzyskiwane z roślin i stanowią zróżnicowane oraz odnawialne źródło energii, a także pod względem ekonomicznym, ponieważ koszt opracowania kompatybilnego silnika jest stosunkowo niewielki, a cena sprzedaży przystępna. Ponadto pozwala uniezależnić się od energii pozyskiwanej z paliw kopalnych.

Od roku 2007 Renault jest jednym z nielicznych producentów samochodowych, oferujących podwójną ofertę biopaliwową klientom w Europie: Trafic & Master zasilane biodieslem (B30) i Renault Megane na bioetanol (E85). Renault uznaje biopaliwa za jedno ze skutecznych i oszczędnych rozwiązań w zakresie emisji CO2 w średniej perspektywie. Biopaliwa pochodzenia roślinnego są energią odnawialną i zdywersyfikowaną, która pozwala zmniejszyć zależność energetyczną od paliw kopalnych.

Renault wspiera równie mocno rozwój biopaliw drugiej generacji lub biomasy, które nie rywalizują z potrzebami żywnościowymi. Samochody Renault jeżdżące na bioetanolu E85 są dostępne po cenie porównywalnej do ceny samochodu na benzynę (+ 200 euro dla Megane E85). Modele kompatybilne z biodieslem B30 są sprzedawane za tę samą cenę, co ich odpowiedniki w wersji diesel.

źródło: Renault / Mototarget

Leave A Comment