Chrysler Voyager otrzymał tylko dwie gwiazdki

Kolejne cztery modele (Chrysler Voyager, Chevrolet Captiva, Volkswagen Eos oraz Volvo C30) poddane zostały testom zderzeniowym EuroNCAP. Najgorzej wypadł w nich Voyager, który zdobył zaledwie dwie gwiazdki.

Wynik uzyskany przez vana Chryslera pokazuje, iż amerykańska marka nie uczyniła żadnych postępów w kwestii ochrony pasażerów. Dwugwiazdkowy wynik (20 punktów) jest identyczny niemal z tym, jaki uzyskała poprzednia generacja tego modelu w 1999 r. O ile wówczas uzyskany wynik wśród vanów był normą, to już teraz jest to bardzo słaby rezultat, dużo poniżej średniej. Najlepszym vanem w testach zderzeniowych jest obecnie Ford S-Max, poddany próbom w sierpniu ubiegłego roku, który uzyskał pięć gwiazdek oraz 36 punktów.


Uzyskane 20 punktów wprawdzie klasyfikowałyby Voyagera do trzech gwiazdek, jednak bardzo słaby wynik w teście zderzenia czołowego sprawił, iż dodatkowa gwiazdka nie została przyznana. Klatka piersiowa, nogi oraz stopy kierowcy są bowiem narażone na bardzo poważne obrażenia w przypadku zderzenia.

Claes Tingvall, prezes organizacji EuroNCAP ostro skrytykował wyniki uzyskane przez model Chryslera: “Jestem bardzo rozczarowany, iż w ciągu siedmiu lat producent nie był w stanie znacząco poprawić poziomu bezpieczeństwa i to w aucie, którego grupami docelowymi są głównie rodziny. Dziwne jest także, iż wersje sprzedawane w Wlk. Brytanii są gorzej wyposażone niż wersje z kierownicą po lewej stronie.”

Najlepiej spośród testowanych modeli wypadło Volvo C30, które jako jedyne uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. Chevrolet Captiva oraz Volkswagen Eos zdobyły po cztery gwiazdki. Ponownie słabo wypadła ochrona pieszych w razie kolizji z nimi, Voyager nie zdobył ani jednej gwiazdki, C30 uzyskało tylko jedną, a Captiva i Eos po dwie.

źródło – EuroNCAP

Leave A Comment