Peugeot 607

Nie masz ochoty na Audi, BMW czy Mercedesa? Zawsze możesz zdecydować się na… Peugeota!

Wśród samochodów klasy wyższej od lat dominują pojazdy niemieckie. Nie oznacza to wcale, że inni producenci zrezygnowali z wprowadzania na rynek aut „dla szefów”. Należy do nich m.in. francuski Peugeot, który model 607 oferuje od roku 1999. W 2004 r. poddano go face liftingowi zmieniając nieco wygląd zderzaków.


Cechy szczególne

Peugeot 607 dostępny jest z jednym tylko rodzajem nadwozia – sedan. Ma to swoje wytłumaczenie. Nabywcy aut segmentu, do którego należy francuski pojazd, najczęściej decydują się na 4-drzwiowe samochody.
W przekonaniu kupujących są one bardziej prestiżowe niż kombi czy hatchbacki, a prestiż ma duże znaczenie w przypadku drogich pojazdów. Twórcy flagowego Peugeota zadbali o komfort. Przykładem może być pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie po wciśnięciu przycisku ukrytego w zerze numeru „607” lub guzika na pilocie zdalnego sterowania, a zamyka – również automatycznie – po naciśnięciu przycisku znajdującego się na wewnętrznej części pokrywy. Do tego dochodzą m.in. czujnik deszczu, podgrzewane fotele przednie i tylne, elektryczna zasłona tylnej szyby oraz dwustrefowa klimatyzacja.
Takiego wyposażenia można zresztą oczekiwać w aucie kosztującym (bez promocji) 183 tys. zł.


Silnik

Testowany przez nas Peugeot 607 miał wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 l rozwijający moc 170 KM. To dynamiczna jednostka napędowa, której maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy 1500 obr/min. Sprawia to, że sprawne ruszanie i rozpędzanie auta o masie własnej 1725 kg nie stanowi problemu. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, na co wpływa m.in. zastosowanie grubych, wielowarstwowych szyb. Dźwięk pracującego silnika zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero po osiągnięciu przez jednostkę napędową ok. 3700 obr/min. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wynoszące średnio 8,0 l/100 km (w trasie 6,1 l/100 km; w mieście 9,8 l/100 km) odbiega od wyników podawanych przez producenta – jest wyższe w każdym przypadku o 0,5 do nawet 1,3 l/100 km. Warta zauważenia jest obecność filtra cząstek stałych, wymagającego co mniej więcej 120 tys. km obsługi w autoryzowanej stacji serwisowej.


Wrażenia z jazdy

Peugeot 607 jest samochodem wygodnym.
Na komfort podróżowania nie powinni narzekać ani podróżujący z przodu, ani siedzący z tyłu. Fotele przednie, regulowane elektronicznie z pamięcią ustawień, zapewniają dobre podparcie dla ud i pleców, dzięki czemu nawet w długiej trasie nie odczuwa się zmęczenia. Nieco zaskakuje ograniczona ilość przestrzeni pod kolumną kierownicy – nawet przy jej maksymalnym podniesieniu na nogi prowadzącego wydaje się pozostawać nieco zbyt mało miejsca. Zegary są czytelne, ale sterowanie radiem i telefonem jest utrudnione ze względu na dużą ilość niewielkich przycisków umieszczonych w taki sposób, że zasłania je nieco dźwignia zmiany biegów.
Bagażnik jest pojemny i ustawny, bo nadkola nie wnikają w jego głąb, a zawiasy chowają się w prowadnicach.
Pojemność przestrzeni bagażowej można zwiększać składając oparcia tylnych foteli, przy czym czynność tę można wykonać za pomocą uchwytów znajdujących się w bagażniku.


Miękko zestrojone zawieszenie sprawia, że nierówności drogi są bardzo dobrze tłumione. Jeśli chcielibyśmy pojechać nieco szybciej w zakręcie, o nasze bezpieczeństwo zadba seryjnie montowany układ kontroli stabilności toru jazdy (ESP). Nawet, jeśli zdecydujemy się na jego odłączenie, to pozostanie on w stanie „uśpienia” i aktywuje się po przekroczeniu przez auto prędkości 50 km/h.


zobacz także – [link=https://www.autowizja.pl/e107_plugins/content/content.php?content.225]Peugeot 607 w naszej bazie[/link]

źródło – motofakty . pl

Leave A Comment