Mercedes Benz CL-Class

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Mercedes Nowości

Kolejnym wspaniałym modelem firmy Mercedes jest CL, występujący jako CL 500 i CL 600.


Pierwszy napędzany jest 5-litrowym silnikiem, który osiąga moc 306 koni mechanicznych przy 5600 obr/min. Moment obrotowy tej jednostki osiąga wartość 460 Nm przy niecałych 3000 obrotów. Napęd na oś tylną przenoszony jest poprzez 5-stopniowy automat, znany również z innych modeli firmy ze Stuttgartu. Tak wyposażone coupe spala poza miastem 9,4 litra benzyny a w mieście 18,2 litra.


Jeszcze silniejszy jest dwunastocylindrowy, 36-zaworowy silnik widlasty o pojemności aż sześciu litrów. Przy prędkości 5500 obrotów jednostka ta osiąga moc aż 367 KM a przy 4000 moment maksymalny 530 Nm. Współpracuje z nią ta sama przekładnia, co w wersji CL 500. Jazda miejska tym „potworem” wymaga tankowania ponad 19 litrów po każdych stu kilometrach. Na trasie zużycie spada do 10 litrów. Odpowiednio duży zasięg zapewnia autu potężny 100-litrowy zbiornik paliwa. Oba motory rozpędzają samochód do prędkości 250 km/h i zapewniają mu przyspieszenie od zera do setki w czasie 6,5 sekundy.


Mercedes-Benz CL-ClassTen typowo sportowy samochód cechuje się wspaniałą, łukowatą linią nadwozia. Wszystkie jego elementy doskonale ze sobą współgrają, dzięki czemu jest to jedno z najpiękniejszych coupe na świecie. Długa maska silnika zaopatrzona została w kratkowe wloty powietrza i zintegrowana z klasyczną, mercedesowską atrapą chłodnicy (na której widnieje pokaźny znaczek firmowy). Drogę przed autem oświetlają cztery lekko owalne reflektory, w które doskonale wkomponowano kierunkowskazy. Boczne kierunkowskazy znalazły miejsce w opływowych lusterkach zewnętrznych. Masywny zderzak przedni ma dodatkowe wloty powietrza oraz wkomponowane światła przeciwmgielne. Tył Mercedesa CL przypomina nieco klasę S, jednak jest bardziej sportowy, dynamiczny. Zachowuje przy tym charakterystyczną elegancję oraz trójkątne, dwubarwne światła.


Wnętrze wykonane zostało na najwyższym poziomie. Przeznaczono je dla czterech osób, którym zapewniono maksymalny komfort podróżowania. Na słowa uznania zasługują najwyższej jakości siedzenia. Są one oczywiście obite skórą, idealnie współgrającą z drewnianymi wykończeniami deski rozdzielczej. Kokpit ma wiele cech charakterystycznych dla klasy S. Zastosowano tu wspaniały, wielofunkcyjny monitor (radio, telefon, TV, system nawigacyjny). Najmniejszych zastrzeżeń nie wzbudza ani ergonomia, ani jakość wykończenia wnętrza auta. Bardzo bogate wyposażenie obejmuje system poduszek powietrznych (czołowe, boczne i okienne), klimatyzację, szyberdach, ksenonowe reflektory i wiele innych.


W zawieszeniu zastosowano wielowahaczową oś przednią, przestrzenne wahacze z tyłu oraz aktywną regulację podwozia (ABC). Za zatrzymanie auta odpowiedzialne są cztery tarcze wentylowane i układ ABS.

Leave A Comment