Jeep Cherokee

Jeep Cherokee po raz pierwszy zaprezentowany został w 1974 roku. W 1984 przeszedł modernizację i w uzyskanej formie produkowany był do 1997 roku, kiedy to zaprezentowano nowy model tego auta. Do jego napędu służy turbodiesel lub jedna z dwóch jednostek benzynowych. Mniejsza ma pojemność 2500 cm3. Osiąga ona przy 5400 obr/min moc 125 koni a przy 3250 obr/min moment maksymalny o wartości 203 Nm. Cherokee 2,5 spala przeciętnie niecałe 12,5 litra benzyny na setkę.


Największy motor z pojemności 4 litrów uzyskuje moc 173 KM i moment 294 Nm. Wartości te dostępne są przy 4600 i 2350 obr/min. Jednostka ta rozpędza Jeepa do 180 km/h i zapewnia mu przyspieszenie do setki w 10 sekund, zużywa przy tym przeciętnie 15,5 l/100km. Dwuipółlitrowy diesel odznacza się mocą 115 koni i potężnym momentem 300 Nm. Na rozpędzenie auta do 100 km/h potrzebuje on 12 sekund a prędkość maksymalna to 165 kilometrów. Jak na silnik wysokoprężny przystało, jest on dość ekonomiczny, średnie spalanie wynosi 9,5 litra oleju napędowego na setkę.


Jeep CherokeeNadwozie jest lekko zaokrąglone, pozbawione typowo kanciastej linii, znanej z modelu '84. Zachowana została przy tym terenowa forma auta. Z przodu uwagę zwracają pokaźne, prostokątne reflektory i atrapa chłodnicy z pionowymi wlotami powietrza. Długa maska silnika lekko unosi się ku przedniej, mocno pochylonej szybie. Drzwi zaopatrzono w wąskie słupki, co w połączeniu z dużymi powierzchniami przeszklonymi zapewnia dobrą widoczność. Typowe dla tego typu samochodów są także masywne koła i duży prześwit.


Karoserię zdobią pękate nadkola, estetyczne listwy ochronne oraz napisy firmowe w kolorze szampana. Przestronne wnętrze zapewnia pięciu osobom niezłe warunki podróżowania. Po otwarciu drzwi wzrok przyciąga duża, kanciasta deska rozdzielcza. Jest ona bogato wyposażona a jednocześnie czytelna i łatwa w obsłudze. Przełączniki sterowania szybami i lusterkami umieszczono na drzwiach i podświetlono. Bardzo wydajny jest układ przewietrzania i ogrzewania. W aucie nie brak praktycznych półek i schowków na drobiazgi. Wygodne siedzenia nie powodują zmęczenia nawet podczas dłuższych podróży. Bagażnik mieści 964 litry a po złożeniu siedzeń: 2011.


Zawieszenie przednie składa się z osi sztywnej, sprężyn śrubowych i stabilizatora. Z tyłu znajdują się resor piórowy i sztywna oś. Hamulce stanowią tarcze wentylowane i bębny. Nad ich skutecznością czuwa układ ABS. Kierownica jest seryjnie wspomagana.

Leave A Comment