Daihatsu YRV

Konkurencją dla micro vanów innych producentów jest Daihatsu YRV. Pojazd ten pojawił się w sprzedaży w 2001 roku.


Nowoczesna konstrukcja małego Daihatsu sprawia, że samochód prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Dwubryłowe nadwozie pomimo, że jest krótkie sprawia wrażenie całkiem okazałego. Oczywiście ogromny wpływ ma na to spora wysokość auta, któremu zawdzięcza ono głównie przestronność i funkcjonalność wnętrza. Masywne zderzaki i duże reflektory przednie nadają YRV powagi i dostosowują go do panujących obecnie trendów stylistycznych.


Ciekawym rozwiązaniem jest wznosząca się a zarazem stopniowana dolna linia szyb bocznych. Jak przystało na pojazd klasy van szyba przednia wraz z maską silnika stanowi niemal jedną, silnie nachyloną płaszczyznę. Przechodzi ona płynnie w dach, zakończony ściętym tyłem.


Przy projektowaniu wnętrza szczególny nacisk położono na jego funkcjonalność i maksymalne wykorzystanie przestrzeni. Zapewnia ono całkiem wygodną podróż czterem dorosłym pasażerom wraz z bagażami. Oczywiście ładunku nie może być zbyt wiele, bo gdy zajęte są tylne siedzenia zmieści się go nieco ponad 200 litrów. Oczywiście samochodem można przewieźć również większe przedmioty. Złożenie kanapy i załadunek po sam dach pozwalają na transport 1000 litrów. Stylistyka kabiny jest raczej dość skromna, jednak nie przeszkadza to w zachowaniu bardzo dobrej ergonomii. Zadowalająca jest również jakość wykończenia.


Daihatsu YRV napędzana jest silnikiem o pojemności skokowej 1300 cm3. Uzyskuje on moc aż 87 KM przy 6000 obrotów i moment o wartości 120 Nm przy 3200 obr/min. W połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwala to na jazdę z prędkością 175 km/h i na przyspieszanie do setki w czasie 11,2 sekundy. Wersji automatycznej sprint do 100 km/h zajmuje 13,1 sekundy a wskazówka jej prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 165.

Leave A Comment