Daihatsu Terios

4 grudnia 2006
Bez kategorii, Daihatsu Nowości


Obok modelu Rocky firma Daihatsu oferuje jeszcze jeden pojazd o własnościach samochodu terenowego. Jest nim Terios, który mimo stałego napędu na cztery koła nie radzi sobie poza drogami utwardzonymi tak dzielnie, jak typowy terenowiec. Koncepcja tego auta polega po prostu na tym, aby auto służyło głównie w typowym ruchu drogowym a swoją stylistyką przyciągało uwagę.


Swym wyglądem Daihatsu Terios nawiązuje zarówno do aut terenowych, jak i funkcjonalnych minivanów. Ma ono duże koła, spory prześwit i praktyczne listwy ochronne wokół karoserii. Jednocześnie odznacza się delikatnymi, płynnymi liniami i spokojnym wyglądem, który daleki jest od bezkompromisowych terenówek. Nadwozie samochodu skusić może niewątpliwie osoby poszukujące ładnego, niedużego a zarazem nietuzinkowego pojazdu rekreacyjnego. O jego funkcjonalności świadczyć może choćby pięcioro drzwi i praktyczne relingi dachowe.

Wnętrze, podobnie jak nadwozie dość znacznie odbiega od charakteru auta terenowego, choć odnaleźć w nim można pewne cechy takiego pojazdu. Należą do nich choćby wysoko osadzone siedzenia, które zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Poziom wykończenia przywodzi na myśl samochody typu van lub limuzyny. Miłe w dotyku tapicerki wyglądają bardzo ładnie, jednak w realiach ciężkiej jazdy terenowej kompletnie by się nie sprawdziły. Ładna i zarazem czytelna deska rozdzielcza oraz spora przestrzeń w kabinie to niepodważalne zalety Teriosa. Podobnie zresztą, jak praktyczny, całkiem pojemny bagażnik. Przy komplecie pasażerów pomieścić on może wprawdzie tylko 205 litrów, jednak złożenie tylnych siedzeń pozwala na transport bardzo dużej ilości ładunku.



Szesnastozaworowy silnik ma pojemność zaledwie 1300 cm3. Odznacza się przy tym mocą 61 koni mechanicznych i momentem 105 Nm. Parametry te sprawiają, że jednostka z pewnością nie należy do dynamicznych, czego dowodem jest czas oczekiwania na uzyskanie prędkości 100 km/h. W tym przypadku Daihatsu potrzebuje ponad 16 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 145 kilometrów na godzinę. Pewnym pocieszeniem może być całkiem niskie zużycie paliwa, które wynosi przeciętnie 8,7 litra na 100 km.

Leave A Comment