Nowy Seat Ibiza (2017) – A będzie Cupra?

Nowy Seat Ibiza (2017)

Seat pokazał coś ładnego, w pewien sposób urzekającego, ale też i spodziewanego. Hiszpańscy włodarze zaprezentowali bowiem mniejszą kopię elektryzującego Leona, która jednak potrafi się odznaczyć swoimi, charakterystycznymi elementami. Przed Wami nowa Ibiza – samochód o tyle mający przykuwać uwagę ciekawą stylistyką, co istotny z punktu widzenia konstrukcyjnego. Reprezentanta segmentu B „posadzono” bowiem na nowej płycie podłogowej MQB A0, która w dalszych planach ma również funkcjonować chociażby w nowym Volkswagenie Polo. Co to jednak oznacza dla piątej generacji Ibizy? Zwiększony o 95 mm (!) rozstaw osi, zwiększoną o 87 mm (!) szerokość auta i powiększony o 63 litry (!) bagażnik (w sumie 355 litrów). Zapowiada się nieźle, tym bardziej, że nowa Ibiza otrzyma bogatsze niż dotychczas wyposażenie (np. aktywny tempomat czy system multimedialny z 8-calowym, dotykowym ekranem) oraz przyzwoitą gamę jednostek napędowych (benzynowe o mocach 95, 115 lub 150 KM z nowego 1.5 TSI oraz wysokoprężne 1.6 TDI posiadające 80, 95 lub 110 KM). Dodajmy jeszcze 5- lub 6-biegową skrzynię manualną i 7-biegowy „automat” DSG, nowoczesny wizerunek i opcjonalny system audio Beats, a nasunie się jeden sprecyzowany wniosek: zapowiada się fajna „impreza”…

Patryk Rudnicki

  • andrzejek

    Ja słyszałem, że jednostką napędową dla mocy 95 i 115 koni będzie 1.0 TSI. Artykuł sugeruje, że niższe moce zostaną wyciągnięte z 1.5, co raczej (niestety) nie może być prawdą.