Nowe MINI One First 5D

23 stycznia 2015
MINI One First 5D 1

Nowy bazowy model łączy w sobie typową dla marki frajdę z jazdy i większą funkcjonalność oraz wyjątkową wydajność. Wraz z nim od marca 2015 gama MINI 5D liczyć będzie 7 wariantów silnikowych.

Do świata MINI wkracza zupełnie nowa wersja modelu 5D – o wiele bardziej przystępna i zarazem niezwykle ekonomiczna. Od marca 2015 w palecie silnikowej najnowszej generacji MINI pojawi się MINI One First 5D, co oznacza, że 5-drzwiowa odmiana nadwoziowa będzie dostępna w 7 wariantach silnikowych, tak samo, jak odmiana klasyczna, 3-drzwiowa.

Podobnie jak wszystkie inne warianty nowej generacji MINI, także wersja One First 5D napędzana będzie zupełnie nowym silnikiem wyposażonym w najnowsze wcielenie technologii MINI TwinPower Turbo. Jest to benzynowa jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1,2 l, łącząca turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz w pełni zmienne fazy rozrządowe dla obu stron silnika (Double VANOS). Generuje ona maksymalnie 55 kW/75 KM i 150 Nm (dostępnych już od 1400 obr./min!). Dzięki temu MINI One First rozpędza się do 100 km/h w ciągu 13,4 s.

Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem również nowo opracowanej skrzyni biegów, 6-stopniowej przekładni manualnej o zoptymalizowanej wydajności, obniżonej masie i wysokim komforcie przełączania biegów. Co więcej, zintegrowanych czujnik przełożeń umożliwia wyjątkowo harmonijne i dynamiczne zmienianie przełożeń. Wysoka wydajność nowego zespołu napędowego daje w efekcie średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji 121 g CO2 na 1 km (wyniki z testu EU, uzależnione od rodzaju i rozmiaru zamontowanego ogumienia).

Wprowadzenie do portfolio tego nowego silnika rozszerza ofertę MINI 5D (średnie spalanie 5,9-3,5 l/100 km, emisja CO2: 136-92 g/km) do czterech jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych, o spektrum mocy od 55 kW/75 KM aż po 141 kW/192 KM. Typowa dla marki zwinność, charakterystyczny design i jeszcze wyższa jakość łączą się w tym modelu z większą funkcjonalnością i komfortem dzięki dodatkowej parze drzwi o rozstawowi osi większemu o 72 mm w porównaniu z klasycznym MINI 3D. Zapewniając 3 miejsca na tylnej kanapie i bagażnik o pojemności 278-941 l, ten 5-drzwiowy model segmentu aut małych ma wszystko, czego potrzeba, by zainteresować nowe grupy docelowe frajdą z jazdy, charakterystyczną dla MINI.

źródło: MINI / MotoTarget

  • Alojzy Glizda

    gdyby tylko mnie było na niego stać to chętnie bym kupił