Ważne doświadczenie?

Seat Leon X-PERIENCE

Škoda Octavia Scout, Opel Insignia Country Tourer, Volkswagen Passat Alltrack czy zdecydowanie droższe i bardziej „Premium” Audi A4 Allroad tudzież A6 Allroad – możliwości kupna podniesionego kombi jest trochę na rynku motoryzacyjnym, choć zawiedzeni mogą być zwolennicy hiszpańskiego przemysłu samochodowego na usługach niemieckiego koncernu z Wolfsburga …, a właściwie to mogli być. Seat postanowił bowiem nadrobić trochę zaległości prezentując Leona X-PERIENCE – podwyższone o 15 mm kombi dysponujące 17-calowymi felgami, kilkoma dodatkowymi elementami w nadwoziu, napędem na cztery koła realizowanym za pośrednictwem sprzęgła Haldex V generacji (siła napędowa przenoszona na przednią oś – tył dołączany w razie potrzeby) oraz trzema trybami jazdy: Eco, Comfort i Sport. Uterenowiony (zapewne jedynie z nazwy i według głębokich przekonań jego marketingowców) Seat otrzyma ponadto paletę dość mocnych jednostek napędowych (prawdopodobnie benzynowy silnik TSI o mocy 180 KM i wysokoprężne 2.0 TDI produkujące 110, 150 lub 184 KM) oraz bagażnik mieszczący 587 litrów niezbędnego ekwipunku (maksymalnie 1470 litrów) – łakomy, wydaje się, kąsek, ale czy będący jednocześnie ważnym doświadczeniem dla przeciętnego Kowalskiego? Zobaczymy (prawdopodobnie) jesienią bieżącego roku …

Patryk Rudnicki