Ford Focus FL (2014) – decyzja społeczeństwa?

Ford Focus FL (2014)

Szeroka klientela została prawdopodobnie mocno zaskoczona kiedy to w 2010 roku amerykańsko-niemiecki Ford zaprezentował trzecią generację popularnego Focusa – nie dlatego, że włodarze wspomnianego koncernu znaleźli środki na produkcję kolejnego wcielenia przedstawiciela segmentu C, a ze względu na formę jaką finalnie on przybrał. Niekonwencjonalnie zaprojektowana konsola centralna, będące tematem gorących dyskusji tylne światła tudzież nie do końca czytelne, acz raczące kierowcę poprawną, dziwną czasami polszczyzną wyświetlacze – wątpliwości lub delikatniej mówiąc: niespodziewanych reakcji było wiele, ale to, po tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie, winno ulec diametralnej zmianie …


Powód takiego stanu rzeczy jest (subiektywnie rzecz jasna) całkiem atrakcyjny i urzekający (najprawdopodobniej w odpowiedniej konfiguracji) dość agresywnym designem – Ford postanowił bowiem odświeżyć swój „żywy bestseller” aplikując mu kilka pożądanych wydaje się elementów. Doskonale znany hatchback otrzymał delikatnie przeprojektowany front z odrobinę mniej wyeksponowanym grillem, zmodyfikowane tylne światła (swoim kształtem wciąż przypominające kałużę, niemniej jednak sprawiające bardziej pozytywne wrażenie) oraz kabinę pasażerską, która zyskała nową kierownicę i przejaw XXI wieku – zredukowaną liczbę przycisków na rzecz ciekłokrystalicznego, dużego wyświetlacza. Focus idealny? Określenie raczej abstrakcyjne, choć świadczące poniekąd o zaawansowaniu technicznym opisywanego hatchbacka – pomijając bowiem niższą emisję dwutlenku węgla oraz mniejsze zapotrzebowanie na paliwo dotychczasowych silników (przynajmniej teoretycznie), Focus po liftingu zyska dwie nowe jednostki: 1.5-litrowego diesla i również 1.5-litrowego „benzyniaka” z serii Ecoboost …


Czy popularny Ford segmentu C Anno Domini 2014 to przejaw dogłębnej analizy życzeń wymagającej skądinąd klienteli? Brzmi to raczej mało prawdopodobnie, ale chcielibyśmy w to wierzyć …

Patryk Rudnicki