Nowa polityka cenowa Chrysler Polska

25 lipca 2008
Bez kategorii, Chrysler Nowości

W ostatnim czasie nastąpiło szybkie umacnianie się złotówki. W związku z tym firma Chrysler Polska wprowadziła wiele programów promocyjnych. Okazało się jednak, że klienci bardzo często decydują się na zakup samochodu od dealerów zagranicznych, kierując się głównie ceną samochodu.


11 lipca 2008 wprowadziliśmy i od tego czasu komunikujemy promocyjne ceny w Euro w oparciu o kurs dnia NBP. Nasz nowy cennik prezentuje ceny bez akcyzy i podatku VAT, co daje klarowne odniesienie do cen na rynkach europejskich. Wprowadzenie cen Euro to znaczące oszczędności dla samochodów i tak np.: Chrysler 300C jest teraz tańszy o 14%, Dodge Nitro jest tańszy o 20%, zaś Grand Cherokee jest tańszy o 14%.

Import indywidualny z EU i USA

W odpowiedzi na umacniającą się złotówkę klienci czasami decydują się na skorzystanie z oferty firm specjalizujących się w imporcie na indywidualne zamówienia. Takie rozwiązanie niesie za sobą wiele zagrożeń takich jak np. wykryta ostatnio afera z fałszywymi dokumentami importowymi i książkami gwarancyjnymi i inne. Stąd nasza oferta cen w Euro, która jesteśmy przekonani znajdzie uznanie klientów i spowoduje, że wrócą do autoryzowanych salonów.

Oprócz importu z EU widzimy samochody importowane z USA. Tutaj kluczowymi zagrożeniami są różnice techniczne ( np. sterownik silnika, opony, zawieszenie, układ kierowniczy czy reflektory ) i daleko idące różnice w specyfikacji, które mogą okazać się kosztowne. W tym przypadku samochody nie są również objęte gwarancją producenta.

Sytuacja Chrysler LLC

W roku 2007 miała miejsce transakcja, kiedy to Cerberus zakupił od DaimlerChrysler 80,1% udziałów w Chryslerze.

Wtedy komunikowaliśmy następujące dobre strony tej transakcji:
• Kontynuacja kluczowej współpracy z Daimlerem
• Finansowanie przedsięwzięć przyszłościowych i możliwości koncentracji na wzroście statusu Chryslera w skali światowej
• Uwolnienie się od presji maksymalizacji bieżących efektów finansowych
• Nie jest obecnie planowane dalsze ograniczenie zatrudnienia
• Zacieśnienie współpracy z siecią sprzedaży ( dealerami), dostawcami
i związkami zawodowymi

Kontynuacja współpracy z Daimlerem obejmuje:
• Silniki Diesla
• Hubrydy
• Ogniwa paliwowe
• Inne typy układów napędowych
• Usługi finansowe
• Joint Automotive Council
• Współpraca w ramach wcześniej zawartych porozumień Współpraca z MDC
w zakresie części oraz współpraca „back Office”
• Dealerzy będą współpracować na dotychczasowych zasadach

Współpraca w Polsce obejmuje:
• Promowanie sprzedaży produktów Chrysler
• Współpracę na poziomie sieci dealerskiej
• Reprezentację firmy na rynku i wobec pracowników
• Logistykę dostaw pojazdów i części zamiennych
• Ofertę i działalność DC Finance Services wobec dealerów i klientów detalicznych
• Współpraca między-markowa
• Współpraca Daimlera i Chryslera z korzyścią dla obu firm

Dziś potwierdzamy, że wszystkie te zapewnienia realizujemy.

W USA rozwój rynku nie przebiega zgodnie z założeniami. Nastąpił spadek sprzedaży nowych samochodów o 10% w pierwszej połowie roku 2008. Możemy obserwować objawy złych trendów gospodarczych:
– spadek cen nieruchomości
– wysokie ceny paliwa
– rosnące zadłużenie klientów
– spadek optymizmu klientów

Odpowiedzią Chrysler LLC na zaistniałą sytuację na rynku amerykańskim jest stała, gwarantowana cena paliwa na najbliższe 3 lata na przebieg do 12 000 mil, a także nacisk na samochody o niskim zużyciu paliwa takie jak: Caliber, Journey, Sebring, Compass czy Patriot. Dodatkowo mamy w ofercie hybrydy w dwóch dużych samochodach: Aspen i Durango.

W I połowie 2008 r. Chrysler International odnotował najlepszy wynik w historii. Jesteśmy o 4% lepsi niż w roku 2007. Taki sukces był możliwy tylko dzięki ofensywie produktowej w latach 2007 i 2008. Obecnie jesteśmy obecni we wszystkich segmentach, w których planowaliśmy: C, D, E, mini MPV, MPV, SUV, Crossover.

W Polsce

W roku 2008 wprowadziliśmy na rynek 3 nowe modele: Jeep Cherokee, Chrysler Grand Voyager oraz Dodge Journey, a także dwa samochodu po faceliftingu: Chrysler 300C i Jeep Grand Cherokee. Nasza sieć dealerska jest stabilna i profesjonalna. Obecnie mamy 22 lokalizacje punktów dealerskich. Nasza silna strona to mocne DNA, które przejawia się w postaci doskonałych produktów i efektywnych działań.

źródło: Chrysler / Moto Target

Leave A Comment