Aktualności
Drugie życie Hondy S2000 (Styczeń 12, 2020 12:50 pm)
Pokaz nowego Defendera w Car Master w Krakowie (Grudzień 19, 2019 9:44 am)
Pakiet OC i AC – czy to się opłaca? (Grudzień 13, 2019 12:18 pm)
Modyfikacja BMW, które wcale nie jest BMW (Listopad 28, 2019 2:29 pm)

Chevrolet Impala obchodzi swój 50 jubileusz

Nieczęsto zdarza się, aby jeden model marki produkowano pod tą samą nazwą przez pół wieku. Chevrolet Impala – jedna z ikon GM obchodzi właśnie swój 50 jubileusz.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_1.jpg[/img] [/center]
Z tej okazji przygotowano jubileuszową wersję modelu pod nazwą Impala 50th Anniversary Edition, która od wiosny znajdzie się w amerykańskich salonach sprzedaży Chevroleta. Bazuje ona na bogato wyposażonej wersji LT, której dodano 18-calowe aluminiowe obręcze kół, dwukolorową tapicerkę skórzaną, sportowe zawieszenie i dziesiątki plakietek upamiętniających jubileusz. Pod maską 3,5 litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm. Silnik Impali może być zasilany zarówno tradycyjnym paliwem, jak i 85-oktanowym etanolem.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_2.jpg[/img] [/center]
Pierwsza Impla pojawiła się w 1958 roku, jako odmiana modelu Bel Air i z miejsca stała się komercyjnym sukcesem GM. W pierwszym roku sprzedano 60 tysięcy sztuk, rok potem już 175 000 tego krążownika z 5,7 litrowym silnikiem V8 o mocy 335 KM. W 1961 roku pojawiła się kultowa Impala SS – jeden z pierwszych muscle-cars. Samochód napedzany na tylną oś i wyposażony w podrasowany silnik V8 dysponował potężną mocą 409 KM. Jednym z najbardziej charakterystycznych detali Impali, było 6 okrągłych lamp tylnych. Inne modele Chevroleta full-size miały tylko cztery. W 1965 roku padł rekord sprzedaży i do klientów trafiło aż milion egzemplarzy Impali, o nowej smukłej sylwetce pozbawionej ogromnych tylnych płetw. Kryzys paliwowy lat 70-tych spowodował spadek sprzedaży paliwożernych smoków, a Impala w 1977 roku na krótko zmieniła nazwę na Caprice.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_3.jpg[/img] [/center]
W 1994 roku pojawił się spadkobierca legendarnego modelu SS, chętnie używany przez policję. Auto w cywilnej wersji posiadało tzw. „police package” w którego skłąd wchodził mocny silnik od Corvetty, wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ chłodzenia. W 2000 roku pojawiła się zupełnie nowa Impala po raz pierwszy z napędem na przednią oś, co dla wielu fascynatów oznaczało koniec legendy Impali. Dziś model walczy z hegemonią Hondy Accord i Toyoty Camry w segmencie limuzyn full-size. W zeszłym roku sprzedano 290 tysięcy sztuk Chevroleta Impala.

[b]Chevrolet Impala SS Police Package 2001[/b]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_ss_2001_police_package_1.jpg[/img] [/center]
[b]Chevrolet Impala SS 1994-1996[/b]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_ss_1994_1996_1.jpg[/img] [/center]
[b]Chevrolet Impala SS Convertible 1969[/b]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_ss_convertible_1969_1.jpg[/img] [/center]
[b]Chevrolet Impala SS 1965[/b]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/chevrolet_impala_ss_1965_1.jpg[/img] [/center]
źródło: GM / Moto Target