BMW Z4 – AC Schnitzer Concept Profile

Utytułowany w branży niemiecki tuner AC Schnitzer przedstawił swój kolejny pojazd koncepcyjny, który z bliska będzie można zobaczyć na rozpoczynających się niedługo targach IAA we Frankfurcie. My już dziś zapewniamy wszystkich fanów marki, że warto.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_z4_ac_schnitzer_concept_profile_1.jpg[/img] [/center]
Zmiany w silniku nie są wielkie, chociaż firma z powodzeniem montuje w poprzednim modelu serii 3 coupe 400-konny silnik V8 od M5 podkręcony do 550 KM. Pod maską biało-pomarańczowego konceptu spoczywa znany 6-cylindrowy silnik osiągający seryjnie 343 KM. Schnitzer podniósł jego moc zaledwie o siedem koni! Niejako na pocieszenie zdemontował także elektroniczny ogranicznik prędkości, pozwalając temu coupe rozwinąć skrzydła i pomknąć nawet 300 km/h. Znacznie ważniejszym aspektem w przypadku konceptu o nazwie PROFILE jest aerodynamika.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_z4_ac_schnitzer_concept_profile_2.jpg[/img] [/center]
Trudno nie zauważyć dość dziwacznie wyglądającego elementu sterczącego z tylnej szyby. W informacji prasowej nie ma ani słowa wyjaśnienia, czemu ów element ma służyć, ale można się domyślać, że w parze z drugim spoilerem umieszczonym na tylnej klapie ma on zwiększać siłę docisku. Koncept wyposażono w wydający barytonowe dźwięki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej zakończony dwiema końcówkami wystającymi z obu stron zderzaka, komplet 20-calowych aluminiowych obręczy o nazwie Type V z gumowymi walcami o szerokości 235/30 ZR 20 z przodu i 295/25 ZR 20 na tylnej, napędzanej osi, oraz imitację wlotów powietrza na przednich błotnikach przypominających kształtem te znane z modeli 507 i Z8.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_z4_ac_schnitzer_concept_profile_3.jpg[/img] [/center]
Zawieszenie auta było dostrajane podczas kilkudziesięciu rund na słynnej pętli toru Nurburgring. Kierowca i pasażer wprost zapada się w trzymające ich w uścisku sportowe fotele, których elementy wykonano z włókien szklanych. Aby osiągnąć lepsze czasy przyspieszeń, zmieniono również przełożenia tylnego mostu, które wynoszą 3.91:1, oraz zastosowano sportową przekładnię Short Shift konstrukcji Schnitzera, znacznie skracającą czasy pomiędzy poszczególnymi przełożeniami. Czegóż chcieć więcej?

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_z4_ac_schnitzer_concept_profile_4.jpg[/img] [/center]
źródło: AC Schnitzer