Nasz dział powiększa pierwsza osobówka. Pod lupę bierzemy nowego małego Koreańczyka, Hyundaia Accenta 1.4 DOHC 16V. Ruszamy !
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
Testowany egzemplarz to 4 drzwiowy sedan. Design jest stonowany, bez jakichkolwiek fajerwerków stylistycznych. Patrząc na niego od przodu jest to chyba jedyny model z oferty Hyundaia, który nie rzuca na nas „złowrogiego spojrzenia”. Widzimy małe, uśmiechnięte autko.
Bagażnik ładnie wkomponowano w całość i nie robi on wrażenia doczepionego tak jak można to zauważyć u niektórych konkurentów. Przez bok przebiega listwa ochronna, która na pewno nie upiększa auta (naszym zdaniem biegnie za wysoko), ale przynajmniej jest praktyczna i na szczęście w kolorze karoserii. Nowy Accent dzięki swoim krągłym kształtom znajdzie pewnie więcej zwolenników pośród płci pięknej, ale jak zwykle ocenę wyglądu pozostawiamy Wam.
WNĘTRZE
Jasne, dwukolorowe wnętrze, przez szybę wydaje się być ekskluzywne i zaprasza nas do siebie. Niestety, gdy już zasiądziemy w środku, użyte materiały mogą nas niemile zaskoczyć. Są bardzo twarde i szorstkie, ale za to dobrze spasowane i nie dają o sobie znać podczas jazdy. Jedynie tapicerka nie zasługuje na słowa krytyki.
Układ deski rozdzielczej jest bardzo czytelny i zaprojektowany w przemyślany sposób. Sterowanie wszelkimi przełącznikami jest intuicyjne i wygodne. Może tylko radio powędrowało zbyt wysoko, co przeszkadza w jego obsłudze podczas jazdy. Miejsca z przodu jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich kierowców. Z tyłu jest nieco gorzej, ale 2 osoby powinny w miarę komfortowo podróżować.
Bagażnik nieco odstaje od konkurentów, bo proponuje nam 390 litrów, a wnikające do środka zawiasy nie ułatwią nam załadunku. Ilość schowków i uchwytów na napoje jest wystarczająca. Okulary znajdą swój oddzielny schowek w suficie.
WRAŻENIA Z JAZDY
Jednostka napędowa o pojemności 1399 ccm, momencie obrotowym równym 125Nm i mocy 97 KM w zupełności wystarcza. Silnik charakteryzuje się dobrą kulturą pracy i niskim poziomem głośności.
Bardzo szybko wkręca się na obroty, przez co rozpędza auto do setki w 12,2 sekundy i pozwala na jazdę z prędkością maksymalną 180 km/h. Martwić mogą hamulce, które potrzebują ok. 42m na wyhamowanie ze 100 km/h. Za to spalanie zasługuje na pochwałę. Naszym zdaniem 6,9 l/100km w cyklu mieszanym to bardzo dobry wynik. Na trasie przy spokojnej jeździe możemy zejść do poziomu 5,4 l/100km. W mieście 8 l/100km też powinno nas zadowolić.
Zawieszenie jest bardzo miękkie i komfortowe. Dobrze sprawdza się na polskich dziurawych drogach, jednak przy szybszym pokonywaniu zakrętów zaczyna odmawiać nam posłuszeństwa i obiera samodzielnie kierunek jazdy. Kabina jest dobrze wyciszona i przy prędkościach sięgających 130 km/h można rozmawiać z pasażerami nie podnosząc głosu.
PODSUMOWANIE
Reasumując Hyundai Accent to dobra propozycja dla przeciętnej polskiej rodziny. Za 47,900 PLN otrzymujemy nowe „duże” auto z przyzwoitym silnikiem i wyposażeniem. Najsłabsze wersję z takim samym silnikiem zaczynają się już od 42,900 PLN. Dla bardziej wymagających producent oferuje Diesla o pojemności 1,5 l za 53,900 PLN lub benzynę o pojemności 1,6 l w identycznej cenie. Accent objęty jest 3 letnią gwarancją mechaniczną bez limitu kilometrów oraz 6 letnią gwarancją anty-perforacyjną.
PLUSY +
– dynamiczny i oszczędny silnik – wygodne i przestronne wnętrze – umiarkowana cena zakupu |
MINUSY –
– słabe hamulce – niewielki bagażnik |
DANE TECHNICZNE |
|
silnik / pojemność |
benzyna / 1399 cm? |
układ / liczba zaworów |
R4 / 16 |
moc maksymalna |
71,3 kW (97 KM) / 6000 obr/min |
moment obrotowy |
125,4 Nm / 4700 obr/min |
zawieszenie przód |
kolumny MacPhersona |
zawieszenie tył |
belka skrętna |
napęd |
przedni |
skrzynia biegów |
manualna, 5-biegowa |
prędkość maksymalna |
177 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h |
12,3 s |
zużycie paliwa* |
8,0 / 5,1 / 6,2 |
dług. / szer. / wys. |
4280 / 1695 / 1470 mm |
rozstaw osi |
2500 mm |
masa własna / dopuszczalna |
1058 / 522 kg |
bagażnik w standardzie |
390 l |
bagażnik po złożeniu siedzeń |
brak danych |
pojemność zbiornika paliwa |
45 l |
EKSPLOATACJA I CENA |
|
gwarancja mechaniczna |
3 lata bez limitu km |
przeglądy |
co 15.000 km |
cena wersji podstawowej |
44,500 zł |
cena wersji testowanej |
47,900 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km) |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zabronione!