Toyota Corolla – Jedno auto, miliony użytkowników

29 lipca 2016
Bez kategorii, Nowości Toyota

Im starsze wino, tym lepsze. To wie każdy z nas, kto próbował tego trunku. Jak jest jednak z samochodami? Czy tradycja i lata doświadczeń w produkcji danego modelu mogą zaowocować rzeszą oddanych klientów każdej kolejnej generacji? Toyota już od 50 lat udowadnia modelem Corolli, że jest to możliwe.

W 1966 roku pierwsze egzemplarze Toyoty Corolli wyjechały z fabryk w Japonii i Australii. Wtedy w Toyocie pewnie nie przypuszczał, że zwinny kompakt doczeka się tylu kolejnych następców. Po ponad 20 latach produkcji, w 1997 roku Toyota Corolla wyprzedziła popularnego „Garbusa” pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. Do dziś Corolla sprzedała się w ponad 44 milionach sztuk.

Toyota Corolla

W 2015 roku Toyota Corolla uzyskała, tak jak już wielokrotnie wcześniej, miano najpopularniejszego modelu roku. W tym roku w salonach zadebiutuje wersja po face liftingu jedenastej generacji, aby jeszcze lepiej dopasować się do gustów klientów. Zupełnie przeprojektowano przód auta, aby był zgodny z najnowszymi wytycznymi koncepcji stylistycznych Under Priority i Keen Look. Również we wnętrzu nowej Corolli zaszły gruntowne zmiany. Postawiono na szerszą gamę najnowocześniejszych technologii i wyższą jakość wykończenia.

LUKSUSOWA STYLISTYKA

W nowej Corolli wpada w oko nowy 7-calowy ekran dotykowy, umiejscowiony na konsoli środkowej. To serce systemu multimedialnego Toyota Touch®2 pozwalającego skorzystać z nawigacji czy kamery cofania. Dzięki zamontowaniu ekranu w panelu w kolorze Piano Black, wygląda on niczym tablet z najwyższej półki, który przypadnie do gustu nie tylko fanom nowinek, ale także sporemu gronu designerów.

Toyota Corolla

Pięknie prezentuje się również przód Corolii, który jest ewolucją koncepcji stylistycznej Under Priority. Dolna krata wlotu powietrza idealnie wpisuje się w strukturę przedniego zderzaka, a pomniejszony górny grill łączy się z najnowszymi reflektorami w stylu Keen Look. Mogą być one wyposażone w lampy halogenowe lub lampy Bi-LED. Te drugie nadają Corolli prawdziwie niepowtarzalnego wyglądu, na który zwróci uwagę każdy, zarówno znajdujący się na drodze, jak i przechodzący obok niej chodnikiem.

Toyota Corolla

NAJNOWSZE TECHNOLOGIE

Wersja po face liftingu zyskała zmodernizowany system multimedialny Toyota Touch®2 oraz Toyota Touch®2 with Go z nawigacją i pełnym pakietem dostępnych map. To właśnie to oprogramowanie zostało całościowo przekształcone i uaktualnione, aby w sposób jeszcze prostszy i czytelniejszy oddać układ menu. Wprowadzono do niego szereg nowych funkcji oraz zadbano o ułatwienie pobierania aplikacji i lepsze połączenie z portalem „Moja Toyota”.

Już od drugiej wersji wyposażenia możemy skorzystać z systemu Toyota Safety Sense, czyli pakietu specjalnych systemów bezpieczeństwa, zapobiegających kolizjom. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zdarzenia (Pre-Collision System), który działa w zakresie od 10 do 140 km/h. Wykrywa on jadące przed nami auta i informuje o konieczności hamowania poprzez odpowiedni sygnał dźwiękowy i wizualny. Jeśli zajdzie taka potrzeba, układ PCS sam rozpocznie hamowanie, a nawet w pełni zatrzyma nasz samochód. Jest to obecnie jeden z bardziej przydatnych systemów. Wszak komu z nas nie zdarzyło się choćby na chwilę zagapić i niebezpiecznie zbliżyć do pojazdu jadącego tuż przed nami? Toyota Safety Sense to również układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczny przełącznik świateł drogowych (AHB).

Toyota Corolla

NIEZAWODNE SERCE

Nie sposób zapomnieć o sercu całego auta, czyli o silniku – chlubie Toyoty. Znajdziemy tu dwa silniki benzynowe Dual VVT-i 1.33 oraz Valvematic 1.6. Pierwszy to mały i lekki silnik benzynowy o pojemności 1329 cm3 i mocy 99 KM (73 kW). W połączeniu z sześciobiegową skrzynią biegów spali jedynie 5,6 l/100 km. Jego większy brat osiąga moc 132 KM (97 kW) i może być zestrojony z automatyczną skrzynią Multidrive S. Spalanie w tym przypadku wynosi odpowiednio 6,0 l/100 km i 5,6 l/100 km. Fanom diesla Toyota oferuje ultraoszczędny silnik D-4D 1.4 z sześciobiegową skrzynią manualną, spalający jedynie 3,8 l/100km.

KOLEJNE 50 LAT JAKOŚCI

Najnowsza Corolla to model lepszy pod każdym względem. Bardzo dobra dynamika, niższy poziom hałasu wewnątrz – inżynierowie Toyoty pokazali, na co ich stać. To właśnie 50 lat doświadczeń nad modelem Corolli przynosi takie skutki. Śmiało można powiedzieć, że ten model będzie wiódł prym przez co najmniej kolejne pół wieku.

Źródło: Toyota

Leave A Comment