Odbudowa legendy

W latach trzydziestych XX wieku Jean Bugatti pracował nad zupełnie nową limuzyną Type 64 (następcą modelu Type 57), jednak wspomniany mężczyzna na skutek tragicznej śmierci nie ukończył swojego dzieła (zakończyło się na dwóch podwoziach, stosunkowo pospolitej karoserii i gaźnikowym, 8-cylindrowym motorze o pojemności 4.4-litra i mocy 170 KM). Samochód rozpoczęty w 1939 roku ważył około 1300 kg i miał się rozpędzać do przeszło 200 km/h, ale nie udało się. Obecnie ekipa z Mullin Automotive Museum Foundation, Stuart Reed Design oraz Art Center College of Design chce doprowadzić samochód na podwoziu z numerem 64002 do szczęśliwego finału i móc nim zrobić kiedyś chociaż rundę honorową. Wspomniany zespół bazuje na oryginalnych szkicach Jean Bugatti’ego, a efekt ich prac ma dysponować nadwoziem z aluminium i unoszonymi do góry drzwiami. Gotowy pojazd ujrzymy najprawdopodobniej 17 sierpnia podczas kalifornijskiej imprezy The Quail: A Motorsports Gathering.

Leave A Comment