Skoda Yeti w czołówce SUV-ów wg magazynu Auto Zeitung

W teście porównawczym przeprowadzonym niedawno przez popularny niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Zeitung, ŠKODA Yeti 2.0 TDI 4×4 140KM (kategoria cenowa: od 27 850 EUR), zajęła trzecie miejsce.


Magazyn Auto Zeitung zestawił i porównał parametry aż 16 modeli reprezentujących segment samochodów kompaktowych SUV. Przyznając punkty, brano pod uwagę kilka kategorii. W pierwszej z nich oceniano przede wszystkim jakość wykonania poszczególnych elementów nadwozia. Bardzo dobry wynik Yeti zanotował również w kategorii komfort, m.in. za wygodę przednich foteli, ergonomię, a także optymalnie zestrojone zawieszenie.

Skoda Yeti w czołówce SUV-ów wg magazynu Auto Zeitung Skoda Yeti w czołówce SUV-ów wg magazynu Auto Zeitung Skoda Yeti w czołówce SUV-ów wg magazynu Auto Zeitung Skoda Yeti w czołówce SUV-ów wg magazynu Auto Zeitung

Oceniano też układ napędowy i układ jezdny (tutaj najwięcej punktów przyznano za elastyczność, płynną zmianę biegów oraz zużycie paliwa). Przy ocenie samochodów brano również pod uwagę koszty ich zakupu i eksploatacji.

ŠKODA Yeti w teście uzyskała 3178 punktów, co zapewniło jej mocną, trzecią pozycję w zestawieniu, za drugim Audi Q5 i liderem, nowym Volkswagenem Tiguanem. SUV ŠKODY pozostawił w tyle swych konkurentów z segmentu, m.in. Nissana Qashqai+2, Hyundai ix35, Kia Sportage czy Mitshubishi ASX.

Komentując ten wynik, Artur Wojtkowiak, specjalista ds. produktu ze ŠKODA Auto Polska powiedział: “Yeti, nasz jedyny jak do tej pory SUV, idealnie “wstrzelił się” w zapotrzebowanie rynku. Potwierdzają to liczne nagrody i zwycięstwa właśnie w tego typu rankingach, które Yeti zgromadził na swoim koncie. Oferuje on swoim użytkownikom wszystko to, czego oczekuje się od samochodów z tego segmentu: ogromną funkcjonalność zarówno w mieście jak i w terenie, bezpieczeństwo, komfort, nowoczesny napęd oraz doskonałą relację ceny do wartości.”

“To idealne auto dla wszystkich prowadzących sportowy tryb życia, ale też wszechstronne, praktyczne auto rodzinne czy służbowe” – dodał Wojtkowiak.

W czerwcu 2011 na całym świecie na zakup ŠKODY Yeti zdecydowało się 6300 nabywców, o 23,5 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

źródło: Skoda

Leave A Comment