START nowego Focusa |
tekst i zdjęcia: |
W dniach 11-14 kwietnia w Kazimierzu Dolnym Ford zorganizował spotkania dla dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Polski w związku z premierą w kraju nowego Forda Focusa. Przedstawiciele mediów mieli także możliwość odbycia jazd testowych autami.
![]() |
![]() |
Podczas oficjalnej prezentacji szczegóły dotyczące nowego modelu przekazał zebranym prezes Ford Polska, pan Adam Kołodziejczyk oraz pracownicy marketingu Forda.
Przypomniana została historia sukcesów Focusa od jego debiutu w 1998 roku, tytuły samochodu roku, zwycięstwa w rajdach WRC i zdobyte mistrzostwa świata.
![]() |
![]() |
Wspomniano także o świetnych wynikach sprzedaży, o 10 mln egzemplarzy Focusa, które znalazły nabywców na całym świecie i ponad 120 tysiącach w Polsce. Podkreślono, że model ten jest liderem jeśli chodzi o sprzedaż do flot samochodowych dla polskich firm.
Zgodnie z zapowiedziami, nowy Focus powinien kontynuować to pasmo sukcesów. Ma je osiągnąć dzięki niedoścignionej w tej klasie precyzji prowadzenia, jakości materiałów wykończeniowych, komfortowi i nowoczesnym technologiom, których nie znajdziemy nawet w większości aut wyższych klas. Pojawiają się nawet wątpliwości czy auto nie będzie „zbyt dobre” dla przedstawicieli handlowych, którym być może nie potrzeba tylu systemów elektronicznych i takiej dbałości o detale wyposażenia.
![]() |
![]() |
Z nowości – w wyposażeniu znalazł się m.in. system TVC stabilizujący tor jazdy w zakrętach, TSR rozpoznający mijane znaki drogowe i wyświetlający je kierowcy na tablicy wskaźników, a także LDW i LKA ostrzegające i interweniujące w przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu podczas jazdy autostradowej. Pojawił się także inteligentny system start/stop pozwalający na oszczędności zużycia paliwa.
Focus będzie sprzedawany z pięcioma jednostkami benzynowymi o pojemności 1.6 litra i mocach 105, 120 i 125 KM (wolnossące) oraz 150 i 182 KM (Ecoboost – turbodoładowane) oraz pięcioma dieslami: dwa o pojemności 1.6 TDCI 95 i 115 KM oraz trzy dwulitrowe 115, 140 i 163 KM. W mocniejszych odmianach będzie dostępna dwusprzęgłowa skrzynia biegów Powershift.
Ford proponuje 4 wersje wyposażenia Ambiente, Trend, Trend Sport i Titanium. Ceny rozpoczynają się od 60.700 zł za 105 konną wersję Ambiente, poprzez 68.200 zł za najtańszego diesla aż po 95 tysięcy za najmocniejszego diesla w wersji Trend Sport.
źródło: wł