START nowego Focusa |
tekst i zdjęcia: |
W dniach 11-14 kwietnia w Kazimierzu Dolnym Ford zorganizował spotkania dla dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Polski w związku z premierą w kraju nowego Forda Focusa. Przedstawiciele mediów mieli także możliwość odbycia jazd testowych autami.
Podczas oficjalnej prezentacji szczegóły dotyczące nowego modelu przekazał zebranym prezes Ford Polska, pan Adam Kołodziejczyk oraz pracownicy marketingu Forda.
Przypomniana została historia sukcesów Focusa od jego debiutu w 1998 roku, tytuły samochodu roku, zwycięstwa w rajdach WRC i zdobyte mistrzostwa świata.
Wspomniano także o świetnych wynikach sprzedaży, o 10 mln egzemplarzy Focusa, które znalazły nabywców na całym świecie i ponad 120 tysiącach w Polsce. Podkreślono, że model ten jest liderem jeśli chodzi o sprzedaż do flot samochodowych dla polskich firm.
Zgodnie z zapowiedziami, nowy Focus powinien kontynuować to pasmo sukcesów. Ma je osiągnąć dzięki niedoścignionej w tej klasie precyzji prowadzenia, jakości materiałów wykończeniowych, komfortowi i nowoczesnym technologiom, których nie znajdziemy nawet w większości aut wyższych klas. Pojawiają się nawet wątpliwości czy auto nie będzie „zbyt dobre” dla przedstawicieli handlowych, którym być może nie potrzeba tylu systemów elektronicznych i takiej dbałości o detale wyposażenia.
Z nowości – w wyposażeniu znalazł się m.in. system TVC stabilizujący tor jazdy w zakrętach, TSR rozpoznający mijane znaki drogowe i wyświetlający je kierowcy na tablicy wskaźników, a także LDW i LKA ostrzegające i interweniujące w przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu podczas jazdy autostradowej. Pojawił się także inteligentny system start/stop pozwalający na oszczędności zużycia paliwa.
Focus będzie sprzedawany z pięcioma jednostkami benzynowymi o pojemności 1.6 litra i mocach 105, 120 i 125 KM (wolnossące) oraz 150 i 182 KM (Ecoboost – turbodoładowane) oraz pięcioma dieslami: dwa o pojemności 1.6 TDCI 95 i 115 KM oraz trzy dwulitrowe 115, 140 i 163 KM. W mocniejszych odmianach będzie dostępna dwusprzęgłowa skrzynia biegów Powershift.
Ford proponuje 4 wersje wyposażenia Ambiente, Trend, Trend Sport i Titanium. Ceny rozpoczynają się od 60.700 zł za 105 konną wersję Ambiente, poprzez 68.200 zł za najtańszego diesla aż po 95 tysięcy za najmocniejszego diesla w wersji Trend Sport.
źródło: wł