Eko-jazda od Renault dla zwycięzców konkursu

Zwycięzcy konkursu Jedź z głową, organizowanego przez portal zabieram.pl wzięli udział w szkoleniu z zakresu eko-jazdy przygotowanym przez Szkołę Jazdy Renault. Renault Polska, Radio ZET (Eurozet) oraz Auto Świat (Axel Springer) wspierają pierwszy w Polsce portal społecznościowy promujący tzw. carpooling, czyli zwyczaj podwożenia się samochodami osobowymi na krótkich i długich dystansach.


Zabieram.pl to portal społecznościowy dla autostopowioczów i kierowców, którzy chętni są ich podwieźć. Wielu ludzi jeździ samochodem w pojedynkę, a na przystankach dużych miast stoi mnóstwo osób, których możnaby zabrać. Twórcy witryny zwracają uwagę na problem mnarnotrawstwa czasu, benzyny oraz nadmiernej emisji spalin. Na stronie zabieram.pl można stworzyć swój profil i wyznaczyć trasę, jaką pokonuje się codziennie do pracy czy do szkoły. Ci, którzy nie mają własnego środka transportu mogą wybrać kierowcę i razem z nim dojechać w określone miejsce.

Zwycięzcy konkursu Jedź z głową, organizowanego przez portal zabieram.pl wzięli udział w szkoleniu z zakresu eko-jazdy przygotowanym przez Szkołę Jazdy Renault. Renault Polska, Radio ZET (Eurozet) oraz Auto Świat (Axel Springer) wspierają pierwszy w Polsce portal społecznościowy promujący tzw. carpooling, czyli zwyczaj podwożenia się samochodami osobowymi na krótkich i długich dystansach.

Dziesięciu zwycięzców konkursu podczas szkolenia uczyło się jak poprzez odpowiednie zachowania na drodze jeździć ekonomicznie i bezpiecznie, mając jednocześnie jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko naturalne. Eko-jazda to jazda płynna, mniej męcząca i bezpieczniejsza – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 20%, ma więc realny wpływ na domowy budżet. Przede wszystkim jednak ekologiczna jazda ogranicza emisję CO2, dzięki czemu jest przyjazna dla środowiska – dodaje. Jestem bardzo zadowolony, umiejętności które wyniosłem z tego kursu na pewno przydadzą się na co dzień – powiedział jeden ze zwycięzców konkursu. Każdy kierowca powinien przejść taki kurs – dodaje kolejny.

Bezpieczeństwo i ekologia od lat są priorytetem dla koncernu Renault. Stąd też współpraca z portalem społecznościowym, którego użytkownicy poprzez zmianę nawyków podróżowania przyczyniają się do ochrony środowiska.

źródło: Renault / Moto Target

Leave A Comment