Sprzedaż Citroena w pierwszym półroczu 2008

15 lipca 2008
Bez kategorii, Citroen Nowości

Na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, który wykazuje spadek o 3%, Citroën osiągnął łączną sprzedaż 572.000 egzemplarzy, utrzymując udział rynkowy na poziomie 6,5%. Citroën zachował wiodącą pozycję w kategorii minivanów (udział rynkowy 23%) zajmując pierwsze miejsce w tym segmencie w siedmiu krajach : Belgii i Luksemburgu, Danii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Holandii i Portugalii.


Udział w rynku lekkich samochodów dostawczych zwiększył się o 0,3 procent i wynosi obecnie 9,9%.

Francja : zwiększenie sprzedaży i udziału rynkowego Citroëna w kategorii samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych Na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o tendencji wzrostowej (+ 4,6%) sprzedaż Citroëna wzrosła o 7,9% w pierwszym półroczu 2008. Udział rynkowy zyskał 0,4 procent, osiągając 14,4%. Na rynku samochodów osobowych, który wzrósł o 4,5%, Citroën odnotował zwiększenie sprzedaży o 7,6%. Ten korzystny wynik, szczególnie znaczący na rynku klientów firmowych (przedsiębiorstwa i firmy wynajmujące samochody) stał się możliwy między innymi dzięki osiągnięciom C1 (+29,8%) i C3 (+3,4%) w kontekście proekologicznych przepisów podatkowych. C4 Picasso i Grand C4 Picasso są liderami w swojej kategorii, osiągając sprzedaż blisko 50.000 egzemplarzy na przestrzeni 6 miesięcy. C5 zebrał 22.000 zamówień na koniec czerwca. Na rynku lekkich samochodów dostawczych, który wzrósł o 5,4% Citroën odnotował postęp o 9,1%. Udział rynkowy zwiększył się do 16,3% w stosunku do 15,7% w 2007 roku.

Hiszpania : utrzymanie pozycji Citroëna na bardzo osłabionym rynku sprzedaży dla klientów indywidualnych W kontekście silnego spadku rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych (-19%) sprzedaż Citroëna obniżyła się o 26%. Jednakże na szczególnie dotkniętym tym spadkiem rynku sprzedaży dla klientów indywidualnych Citroën zdołał utrzymać pozycję lidera (10,9% udziału rynkowego). Citroën stoi również na czele kategorii minivanów, gdzie jego udział rynkowy kształtuje się na poziomie 30%. Citroën zajmuje pierwsze miejsce na rynku lekkich samochodów dostawczych (sprzedaż na poziomie 18.000 egzemplarzy i udział rynkowy wynoszący 17,1%).

Włochy : zwiększenie udziału rynkowego samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w sytuacji wyraźnego załamania rynku Na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o wyraźnej tendencji spadkowej (-11%), Citroën zdołał zahamować obniżenie sprzedaży do 8,6%. Udział rynkowy wyniósł 5,6% w pierwszym półroczu 2008 roku w stosunku do 5,4% w 2007 roku. Citroën wzmocnił swoją pozycję pierwszej marki francuskiej. Z udziałem rynkowym wynoszącym 8,4% Citroën zajął drugie miejsce w segmencie B, który stanowi 65% rynku samochodów osobowych i nieustannie się rozwija. Citroën zajmuje pierwszą pozycję w klasyfikacji minivanów (udział rynkowy 18%). Sprzedaż nowego C5 wykazała bardzo korzystne wyniki dla wersji Business Exclusive (70%). Citroën odnotowuje też wyraźny wzrost sprzedaży na rynku lekkich samochodów dostawczych (+ 12%), który zapewnił mu udział rynkowy wynoszący 5,5% w porównaniu z 4,7% w pierwszym półroczu 2007.

Wielka Brytania : polityka handlowa dostosowana do niekorzystnego kursu wymiany W kontekście niekorzystnego kursu wymiany funta do euro Citroën wdrożył selektywną politykę handlową, kładąc nacisk na sprzedaż najbardziej rentownych produktów za pośrednictwem jak najbardziej opłacalnych kanałów dystrybucji. Na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, który zanotował spadek o 1,2% sprzedaż Citroëna również obniżyła się o 9,1%. Udział Citroëna w rynku samochodów osobowych obniżył się z 4,1% w 2007 roku do 3,7% w pierwszym półroczu 2008 roku. C4 Picasso stał się najlepiej sprzedawanym samochodem gamy w pierwszym półroczu, osiągając sprzedaż na poziomie 13.000 egzemplarzy. Wprowadzone do sprzedaży w drugim kwartale wersje sedan i Tourer nowego C5 oraz nowy Berlingo zdołaly uzyskać 4.000 zamówień. Na rynku lekkich samochodów dostawczych Citroën odnotował wzrost o 2,1%, osiągając udział rynkowy 7,3%. Sprzedaż modeli Jumper i Jumpy zwiększyła się odpowiednio o 11% i o 14% w stosunku do pierwszego półrocza 2007.

Niemcy : stabilny udział rynkowy Citroëna na rynku wykazującym nieznaczny wzrost ; znaczące zwiększenie sprzedaży na rynku lekkich samochodów dostawczych Na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o tendencji wzrostowej (+3,9%) w stosunku do pierwszego półrocza 2007 roku, Citroën zwiększył sprzedaż o 3,4%. Na rynku samochodów osobowych (+ 3,6%) Citroën utrzymał swój udział rynkowy dzięki bardzo dobrym wynikom C1 (+20%) i C3 (+14%), w połączeniu z coraz większą popularnością C4 Picasso i Grand C4 Picasso (+13%) i ofensywą na rynku samochodów kombi dzięki modelom Jumper i Jumpy (+83%). Na rynku lekkich samochodów dostawczych, który wzrósł o 10,1% jeszcze przed wprowadzeniem nowego Berlingo, udział rynkowy Citroëna kształtuje się na poziomie 5,8%.

Belgia i Luksemburg : stabilny udział rynkowy Citroëna (10%) na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, który wzrósł o 6%. Citroën jest liderem w kategorii M1 i na rynku minivanów oraz zajmuje 31% w kategorii samochodów rekreacyjno-rodzinnych dzięki bardzo obiecującemu debiutowi Berlingo i Nemo. Nowy C5 zdobył ponad 3.600 zamówień w ciągu kilku tygodni. Citroën posiada wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych, osiągając udział rynkowy wynoszący 16% czyli lepszy o 2% w stosunku do poprzedniego roku.

Holandia : wzrost sprzedaży Citroëna o 7,8% na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, który zwiększył się o 3,5% . Sukces C1 i wiodąca pozycja C4 Picasso w kategorii vanów stanowią podstawę wzrostowych wyników Citroëna na rynku samochodów osobowych. Pod koniec czerwca C5 zgromadził ponad 2.000 zamówień. Na rynku lekkich samochodów dostawczych udział rynkowy zwiększył się z 4,7% do 5,4%, szczególnie dzięki wprowadzeniu do sprzedaży modelu Nemo i wzrostowi sprzedaży Jumpy.

Portugalia : spadek udziału rynkowego Citroëna (7,7%) na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o tendencji zniżkowej (-3,8%). W kontekście dużych zmian przepisów podatkowych sprzedaż samochodów osobowych Citroëna obniżyła się o około 4,1%. Citroën zachował pozycję lidera na rynku minivanów. Nowy C5 spotkał się z bardzo życzliwym przyjęciem, zdobywając 6% udziałów w swojej kategorii począwszy od maja. Na rynku lekkich samochodów dostawczych, który wykazał spadek o 29,2%, udział Citroëna zwiększył się o 1,2 procent do 10,9%.

Kraje skandynawskie : stabilny udział rynkowy Citroëna na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, który zmniejszył się 6,8%. Sprzedaż samochodów osobowych Citroëna zwiększyła się o 21% w Danii. Udział rynkowy utrzymał się na stałym poziomie (4,1%) na rynku skandynawskim. Na rynku lekkich samochodów dostawczych Citroën osiągnął udział rynkowy na poziomie 7,5% w pierwszym półroczu 2008 w stosunku do 6,4% w 2007 roku .

W krajach Europy środkowo-wschodniej, gdzie rynek samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych wzrósł o 10,2%, wielkość sprzedaży Citroëna zwiększyła się o 11,6%. Udział rynkowy odnotował nieznaczny wzrost do 5,6%.

Polska : wzrost rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 14,1%. Citroën zwiększył sprzedaż o 19,7%, osiągając udział rynkowy na poziomie 5,4%. Marka zajmuje obecnie czwarte miejsce na rynku lekkich samochodów dostawczych (9% udziału).

Republika Czech : wzrost rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 9,7%. Citroën zwiększył sprzedaż o 14,2%. Osiągając udział w rynku wynoszący 5,6% Citroën po raz pierwszy zajął piątą pozycję na motoryzacyjnym rynku czeskim .

Chorwacja : wzrost rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 11,9%. Citroën zwiększył sprzedaż o 17,4%. Na rynku samochodów osobowych udział rynkowy wzrósł z 5,2% do 6,2%. Na rynku lekkich samochodów dostawczych Citroën osiągnął udział 15,9% w pierwszym półroczu 2008 w porównaniu z 15% w 2007 roku .

źródło: Hyundai / Moto Target

Leave A Comment