Mimo trudnej sytuacji na rynku Porsche utrzymuje dobry kurs

1 lutego 2008
Bez kategorii, Nowości Porsche

Mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej, Porsche Automobil Holding SE jest na najlepszej drodze do osiągnięcia bardzo dobrych wyników finansowych.

Jak wskazują dane za okres do połowy stycznia 2008 roku, w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku obrachunkowego 2007/2008 (1 sierpnia 2007 do 31 stycznia 2008) przedsiębiorstwo zanotuje prawdopodobnie wzrost obrotów o 14,2 procent do około 3,5 miliardów euro. Sprzedaż zwiększy się o 18,7 procent do 46.600 pojazdów. Poinformował o tym Prezes Zarządu Porsche Automobil Holding SE, dr Wendelin Wiedeking, na Walnym Zgromadzeniu w stuttgarckiej Porsche Arena.


Wynik za pierwszych sześć miesięcy Porsche opublikuje dopiero przy przedkładaniu raportu półrocznego w marcu, ponieważ muszą być w nim uwzględnione wyniki koncernu Volkswagen za czwarty kwartał 2007 roku, określone zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej IFRS. Wartości te nie są jednak jeszcze znane. Jednakże dr Wiedeking powiedział akcjonariuszom w Stuttgarcie: „Także wynik półroczny z pewnością będzie zbieżny z naszymi optymistycznymi prognozami. Wynik operacyjny z działalności motoryzacyjnej jest zgodny z planem, a jeżeli chodzi o działalność mającą na celu zabezpieczenie różnic kursowych w połączeniu z długotrwałą strategią dotyczącą VW także wszystko jest na dobrej drodze.”

Zainteresowanie klientów serią Cayenne uległo znacznemu przyśpieszeniu i tym samym stało się podstawą dla bardzo dobrych rezultatów w pierwszych czterech miesiącach roku obrachunkowego 2007/2008. Sprzedaż tego sportowego samochodu terenowego prawdopodobnie zostanie podwojona i sięgnie w pierwszym półroczu około 20.340 sztuk. Trzeba pamiętać jednak, że na rezultat z ubiegłego roku – 9.940 sztuk – duży wpływ miało zakończenie produkcji pierwszej generacji Cayenne w listopadzie 2006.

Porsche 911 na koniec sześciomiesięcznego okresu zanotuje prawdopodobnie sprzedaż 16.360 sztuk, czyli o około 5,6 procent mniej, niż w doskonałym roku ubiegłym, kiedy sprzedanych zostało 17.329 „jedenastek”. Seria Boxster wraz z modelami Cayman osiągnie liczbę około 9.900 sztuk. W porównywalnym okresie ubiegłego roku sprzedanych zostało 11.979 samochodów z tych serii.


Wzrost sprzedaży jest zróżnicowany w zależności od regionów: w Ameryce Północnej tendencja jest nadal pozytywna, przewiduje się tam wzrost sprzedaży o 11,4 procent do 16.200 aut. Porsche przygotowało się do ewentualnego kryzysu gospodarczego w USA i znacznie zredukowało swoje zapasy magazynowe na tamtym kontynencie. W Niemczech zarejestrowany został niewielki wzrost do 5.700 samochodów (rok wcześniej: 5.498 szt.). Niezmiennie wyraźny jest wzrost sprzedaży w innych rejonach, w których w pierwszym półroczu bieżącego roku obrachunkowego sprzedano o ponad 28 procent więcej aut – prawie 24.700. W swoim przemówieniu do akcjonariuszy dr Wiedeking zwrócił uwagę, że Porsche jest aktualnie reprezentowane na 103 rynkach i dysponuje bazą handlową, która gwarantuje bezpieczeństwo nawet w trudnych sytuacjach rynkowych.

Ogólnie w roku obrachunkowym 2007/2008 Porsche chce nawiązać do wysokiego poziomu sprzedaży z roku ubiegłego. Przyczynić mają się do tego nowe modele, takie jak wyjątkowo sportowe Cayenne GTS, 911 Turbo Cabriolet i 911 GT2 a także tendencje wzrostowe na przyszłościowych rynkach Chin i Rosji. Holding Porsche z optymizmem patrzy na rok gospodarczy 2007/2008, który rozpoczął się 1 sierpnia 2007 roku. Jak powiedział dr Wiedeking: „Jeżeli pod koniec nie zdarzy się coś nieprzewidzianego, osiągniemy znów wynik, który spowoduje, że popłyną nam łzy radości.”

źródło: Porsche / Moto Target

Leave A Comment