Nowa Honda Pilot w Detroit

Honda Pilot następnej generacji łączy w sobie najlepsze cechy aut typu SUV z doskonałymi właściwościami jezdnymi.


Podczas właśnie trwającego, Północnoamerykańskiego Salonu Samochodowego (NAIAS) w Detroit ma miejsce światowa premiera prototypu następnej generacji Hondy Pilot. Prototyp zapowiada odważny styl modelu Pilot 2009 (debiut – wiosna 2008) podkreślając cechy prawdziwego SUV-a, doskonale rozplanowane wnętrze oraz zaawansowane technologie poprawiające bezpieczeństwo, obniżające zużycie paliwa i podwyższające komfort podróżowania.

„W modelu 2009 udoskonalono nowatorską formułę Pilota uwydatniając połączenie wyrafinowania i wydajności z wytrzymałością nawet bardziej tradycyjnego SUV-a”, powiedział John Mendel, wiceprezydent American Honda. „Odważna stylistyka nadwozia świadczy o mocy i pozwala na wygospodarowanie większej ilości miejsca wewnątrz.”


Dostęp do funkcjonalnego, ośmioosobowego przedziału pasażerskiego, będącego cechą charakterystyczną Pilota, jest jeszcze łatwiejszy, dzięki powiększeniu przestrzeni na nogi, nad głowami pasażerów oraz w bagażniku. Więcej miejsca udostępniono również pasażerom trzeciego rzędu siedzeń. Unowocześniona płyta podłogowa zapewnia jeszcze pewniejsze prowadzenie, wyższy komfort jazdy oraz dobre właściwości jezdne w lekkim terenie, we wszystkich warunkach atmosferycznych.

O wysoki poziom bezpieczeństwa dba zaawansowana struktura nadwozia Hondy ACE® (Advanced Compatibility Engineering) oraz liczne elementy wykonane z wysoce wytrzymałej stali.
Struktura nadwozia typu ACE zapobiega niewspółosiowemu ułożeniu się ram pojazdów o różnych rozmiarach biorących udział w czołowej kolizji. Specjalnie zaprojektowany przód pojazdu absorbuje energię uderzenia podczas kolizji z pieszym.

Płyta podłogowa pojazdu typu SUV pozwala połączyć najlepsze cechy samochodu osobowego i terenowego, poprzez zintegrowanie pakownego nadwozia z doskonałymi właściwościami jezdnymi. W silniku V-6 zastosowano najnowszą generację systemu zarządzania pracą cylindrów VCM. Pozwala on na pracę wszystkich 6 cylindrów -maksymalizując moc, lub tylko 4 lub 3 cylindrów – optymalizując wydajność. Obecna wersja systemu VCM stosowanego w modelu Pilot pozwala na pracę wyłącznie 6 lub 3 cylindrów.


Trzy rzędy siedzeń umożliwiają dowolną konfigurację kabiny pasażerskiej pod względem ilości przewożonych osób, czy objętości transportowanego towaru. W pierwszym rzędzie znajdują się dwa fotele „kapitańskie” zapewniające doskonałą widoczność. Długa konsola środkowa w połączeniu z konsolą centralną tworzą kształt kotwicy, który podkreśla przestronność wnętrza. Obsługa nawigacji satelitarnej, systemu rozrywki pokładowej, systemu audio i klimatyzacji jest intuicyjna.

Dzielona w stosunku 60/40 kanapa w drugim rzędzie jest jeszcze bardziej przestronna i przesuwa się w jeszcze większym stopniu do przodu, aby ułatwić dostęp do siedzeń trzeciego rzędu. W trzecim rzędzie oddano pasażerom więcej miejsca na kolana, dzięki czemu nawet osoby o ponadprzeciętnym wzroście zajmą wygodną pozycję. Wszystko to sprawia, że dzielone w stosunku 60/40 siedzenia ostatniego rzędu są jednymi z najbardziej praktycznych w tym segmencie aut. Poszczególne części siedzeń drugiego i trzeciego rzędu można osobno rozłożyć, a po rozłożeniu wszystkich, stworzyć płaską przestrzeń bagażową.

Pilot zadebiutował w lipcu 2002 jako model 2003. Projektowanie i opracowywanie modeli Pilot 2003 i Pilot 2009 odbywało się w ośrodku badawczo-rozwojowym Honda R&D Americas w Raymond w stanie Ohio oraz w Torrance w Kalifornii. Honda Pilot powstaje* w zakładach Honda Manufacturing of Alabama w Lincoln.

Spośród wielu wyróżnień, Honda Pilot otrzymała prestiżową nagrodę „5Best Truck” magazynu Car and Driver sześć razy z rzędu (2002-2007). Obecna generacja Pilot 2008 jest również w elitarnej grupie pojazdów, które otrzymały tytuł „Top Safety Pick 2008” przyznany przez Amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) oraz 5 gwiazdek za zderzenie czołowe i boczne amerykańskiej rządowej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA**.

*Honda produkuje swoje pojazdy z wykorzystaniem krajowych i importowanych części.
**Oceny gwiazdkowe są częścią nowego programu oceny samochodów amerykańskiej rządowej agencji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA (www.safecar.gov). Testom poddane zostały modele ze standardowo montowanymi bocznymi poduszkami powietrznymi.

źródło: Honda / Moto Target

Leave A Comment