Dodge Magnum model 2008 – kombi w stylu „muscle car".

Oczywistą kontynuacją tendencji budowania prawdziwych, amerykańskich samochodów typu „muscle car” jest poddana restylingowi gama Dodge Magnum SRT8, R/T, SXT oraz SE w modelach roku 2008. Pojazdy te odznaczają się charakterystycznymi akcentami stylizacyjnymi oraz wyjątkową funkcjonalnością. Napęd na koła tylne (RWD) lub na wszystkie koła (AWD) zapewnia słynny silnik HEMI z ograniczającym zużycie paliwa systemem zmiennej pojemności czynnej MDS.


Nowy rysunek pasa przedniego oraz maski silnika z wyczynowym chwytem powietrza i nowa krata chłodnicy to elementy, które wyróżniają Dodge Magnum SRT8. Wewnątrz samochodu także dominuje inspiracja wyczynem. Jako nowe akcenty wprowadzono m.in. ściegi tapicerki w kolorze agatu, karbonowe klamki w skórzanych płatach drzwi oraz oświetlenie LED uchwytów na kubki i kieszeni na mapy i drobiazgi. Nie zmieniły się sportowe, głęboko profilowane fotele sportowe z zamszowymi wstawkami oraz ośmiopozycyjną elektryczną regulacją ustawień. Obszyta skórą kierownica zachowała karbonowe wstawki przeciwślizgowe, a pełna instrumentacji na desce rozdzielczej obejmuje wyskalowany do 300 km/h prędkościomierz, obrotomierz oraz wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika.

Pod nowego kształtu maską pracuje słynny HEMI V-8 o pojemności 6,1 litra, wytwarzający moc 425 KM (317 kW) i moment obrotowy 569 Nm. Z tym właśnie silnikiem Dodge Magnum SRT8 przyspiesza od 0 do 96 km/h w ciągu około 5 sekund – a test 0-160-0 km/h zajmuje mniej niż 17 sekund. Nowością w tym modelu jest możliwość odczytu uzyskiwanych osiągów na wyświetlaczu RCD (ReConfigurable Display) w zestawie wskaźników. Moc napędu przekazywana jest na koła za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni automatycznej ze specjalnie skalibrowaną funkcją AutoStick, która umożliwia w pełni automatyczną lub też manualną zmianę przełożeń.

źródło – money.pl

Leave A Comment