Opel Campo

Oprócz modelu Frontera Opel oferuje jeszcze jeden samochód terenowy. Jest nim pick-up o nazwie Campo.


Nadwozie Campo prezentuje się dość okazale, jednak nie sprawia wrażenia przesadnie masywnego. Duży wpływ na taki wizerunek ma bez wątpienia spora powierzchnia przeszklona, która wizualnie „odciąża” pojazd. W podstawowej wersji samochód dostępny jest z pojedynczą kabiną. Oczywiście na tym nie kończy się oferta nadwoziowa, gdyż Opel występuje również w odmianie z podwójną kabiną i jedną lub dwoma parami drzwi. Otwarta przestrzeń ładunkowa typowa dla samochodów typu pick-up może być na życzenie wyposażona w praktyczną nadbudówkę, która doskonale chroni przewożone towary.


W zależności od odmiany kabina pomieścić może od dwóch do pięciu osób. Pomimo, że Campo z założenia jest autem transportowym, zapewnia jadącym całkiem przyzwoite warunki podróżowania. Szczególnie przestronne są miejsca w pierwszym rzędzie. Deska rozdzielcza nie szokuje stylistyką i uznać ją należy za bardzo skromną. Nie mniej jest ona bardzo czytelna i nie stwarza żadnych kłopotów w obsłudze. Wspomniane wcześniej duże powierzchnie przeszklone w połączeniu z sporymi lusterkami zewnętrznymi zapewniają kierowcy dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.


Dostępne są dwa silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i intercoolerem. Pierwszy ma pojemność skokową 2,5 litra i rozwija moc 76 KM przy 3800 obr/min i moment 160 Nm przy 2100 obr/min. Jednostka ta napędza zarówno wersje z napędem na jedną, jak i na obie osie.


Większy, 3,1-litrowy motor występuje tylko w odmianach 4×4. Uzyskuje on moc 109 koni mechanicznych przy 3600 obr/min i moment maksymalny o wartości 255 Nm przy 1900.

Leave A Comment