„Rasowy samochód sportowy wśród SUV-ów” – dokładnie takim sformułowaniem promuje swój nowy produkt niemieckie Porsche i choć brzmi ono jak mrzonka niewiele mająca wspólnego z rzeczywistością, Macan GTS posiada kilka przekonujących argumentów. Po pierwsze charakterystyczny dla wersji GTS design – 20-calowe obręcze w kolorze czarnego matu, pakiet Sport Design tudzież czarne inkrustacje nadwozia (po raz pierwszy w modelu Macan zastosowano również LED-owe reflektory przednie). O sporcie ma również świadczyć obniżone nieco zawieszenie PASM, dwusprzęgłowa przekładnia PDK, siejący nieco spustoszenia układ wydechowy i jednostka napędowa – 3-litrowe, podwójnie doładowane V6 produkujące 360 KM. Macana GTS opatrzono dosyć odważnym stwierdzeniem marketingowym, ale nie można powiedzieć (patrząc na ofertę Audi, BMW czy Mercedesa), że zupełnie bezsensownym…