BMW M5 Rage Race & JBL 660 GTi

12 października 2007
Komentarze wyłączone

Tym razem firma eXtreme Car Audio pracowała nad najnowszym BMW E60 M5 – 5 litrów pojemności, 507KM, 520Nm i 4.7s do 100km/h. Te parametry robią piorunujące wrażenie! Do tego wspaniałe brzmienie silnika V10 to prawdziwa muzyka dla uszu.

Przeciwieństwem tej wysokiej klasy mechaniki & elektroniki na 4 kołach jest fabryczny system audio – napisać o nim, że brzmi kiepsko to komplement. Dlatego właściciel zaraz po nabyciu auta zdecydował się podstawić M5-tkę do nas byśmy zatroszczyli się o to by system hi-fi dorównywał swym wyrafinowaniem konstrukcji auta! Nie było mowy o kompromisach – wybór był JEDEN!

Decyzja zapadła i na pokładzie BMW zagościły głośniki roku 2007/2008 – JBL 660 GTi. Ten bezkompromisowy zestaw wykonany został przy użyciu równie zaawansowanej jak sama M5-tka technologii. Osiągnięto w ten sposób brzmienie absolutnie najwyższej próby połączone z równie piekielną co w 507KM V10 dynamiką.

Ale od początku… fabryczne radio musiało pozostać na miejscu – bez niego system lektroniczny auta wogóle nie daje się uruchomić. Przerobliśmy je zatem w taki sposób by osiągnąć możliwie najwyższą jakość sygnału! O doskonałą dynamikę i moc dba wzmacniacz JBL Pro Power PX300.4 Special Edition (po tuningu) pracujący w dwóch mostkach. Dostarcza on do przednich głośników prawie 400W RMS na stronę! O niskie tony troszczą się bardzo udane konstrukcje – głośniki JBL Pro Power P1022. O ich zasilanie dba cyfrowy monoblok 601.1 dysponujący mocą ciągłą 600W RMS. Zestaw głośników przednich został zabudowany w wykonanych od podstaw panelach drzwiowych oraz obudowach tweeterów – obitych naturalną skórą.

Komponenty wspaniale komponują się z wnętrzem dzięki srebrnym elementom wykończeniwym oraz pokrytej prawdziwym karbonem osłonie! Pokazowa zabudowa bagażnika nie zajmuje zbyt wiele miejsca. Wzmacniacze zabudowaliśmy pod tylną półką ze względu na fakt, iż w muldzie koła zapasowego w modelu M5 mieści się akumulator! Naczelne miejsce zajmuje potężna pasywna zwrotnica zestawu 660 GTi, która niedoświadczonym bardziej przypomina wzmacniacz niż rozdzielacz sygnału!

Zestaw gra bardzo otwartym i dynamicznym dźwiękiem. Zachwyca połączona z żywiołowością detaliczność zakresu wysokotonowego! Ton średni jest bardzo „żywy” i prowadzony jest w sposób niewycofany. Klasą samą w sobie jest zarówno kickbas jak i sam bas – bez wątpienia ten zakres wręcz powala na kolana dynamiką, szybkością i rozciągnięciem w dół! Jeśli dodamy do tego właściwie zestrojone subwoofery uzyskamy dźwięk absolutnie najwyższej próby mimo użycia fabrycznego radia! Ten system poprostu nie może się nie podobać.

źródło: eXtreme Car Audio

Comments are closed.