Tytuł pewnie znacząco poruszy serca niektórych żywo zainteresowanych niemiecką firmą z Wolfsburga, ale uspokajam (lub zachodzę w tym momencie głęboko za skórę) – nie chodzi o wspomnianego Golfa. Ten, oczywiście, przeszedł lifting i z pewnością odbije swoje
Volkswagen otwiera nowy rozdział – jego najświeższy produkt jest bowiem tak duży, że otrzymał nazwę Atlas i będzie próbował konkurować w segmencie olbrzymich SUV-ów. Nie są to słowa na wyrost – auto mierzy 5037 mm długości, 1979
Wybór odpowiedniego, niesfornego hatchbacka to jak dobór stosownej diety do naszego organizmu – analiza dziennego zapotrzebowania kalorycznego, dostosowanie menu pod wybredny gust, dokładne obliczenia poszczególnych wartości odżywczych czy coś takiego. Prawda brzmi jednak następująco: moja stopa nigdy
Tego samochodu nikomu nie trzeba przedstawiać – Volkswagen Golf GTI. Sportowa wersja jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie to legenda wśród hothatchy i jeden z protoplastów gatunku. Niegdyś najlepszy w swojej klasie, ale i konkurencja wtedy była
Dziś mierzymy legendę wśród hot hatchy: Volkswagena Golfa GTI. Seryjny Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 220 KM (350 Nm) wykrzesaną z silnika 2.0 TSI. Do pomiarów trafiła odmiana Performance, która dostała między innymi zastrzyk mocy w postaci
Zdjęcia Bartosz Kowalewski
Volkswagen Passat Variant TDI to idealne auto rodzinne. Pakowne, oszczędne i wygodne. Jeżeli wybierzemy najmocniejszego diesla będzie też naprawdę szybkie! Topową odmianą TDI w konfiguratorze Passata jest 2.0 TDI BiTurbo, która osiąga 240 KM oraz 500 Nm.
Doczekaliśmy się bardzo ciekawych czasów, kiedy to samochód rodzinny z Dieslem pod maską może okazać się szybszy od samochodu klasy hothatch czyli młodego niepokornego sportowca. I mówimy tutaj o Passacie TDI w kombi, który jest szybszy od
VW Golf to auto bezsprzecznie kultowe. Jeśli jednak okazuje się dla nas za mały, do gustu przypadnie nam jego większa i jeszcze wygodniejsza wersja. Volkswagen Golf to prawdziwa klasyka autosegmentu C. To niedrogie w utrzymaniu, wygodne i
Volkswagen Golf GTI Clubsport S powstał na 40. urodziny wersji GTI. Znajdująca się pod maską dwuliterówka w wersji Clubsport S generuje aż 310 koni mechanicznych. To o 90 koni więcej od standardowego GTI i 45 koni więcej
Volkswagen Golf GTE to bardzo specyficzna hybryda, bowiem pozwala na doładowanie akumulatorów z gniazdka 230V oraz na jazdę na samych silnikach elektrycznych. A to oznacza podwójne pomiary. Volkswagen Golf GTE pod maską posiada turbodoładowany silnik 1.4 TSI
Volkswagen Golf GTI od zawsze wyznaczał standard wśród szybkich benzynowych aut kompaktowych. Można go śmiało nazwać jednym z protoplastów hothatchy. Nie tak dawno do gamy szybkich przednionapędowych Golfów dołączył model GTD czyli szybki diesel. Najnowsza odmiana nosi
Był hatchback, pora na kombi – Volskwagen Golf R Variant. Pod względem mechanicznym wszystkie odmiany Golfa R są identyczne. Pod ich maską pracuje 2-litrowa jednostka TSI, która dzięki turbo generuje aż 300 KM i 380 Nm. Moc
W 2017 roku Volkswagen wypuści nowe silniki benzynowe i diesla o pojemności 1.5 litra, zastępujące dotychczasowe 1.4 TSI oraz 1.6 TDI. Nowe silniki mają być droższe w produkcji, za to mają być lżejsze i bardziej ekonomiczne. Jak
Nigdy nie byłem dobry z matematyki, ale jeśli dodamy do siebie kompaktowe kombi, napęd na cztery koła i minimum 5 s do setki to rozwiązanie wydaje się być trywialne: Volkswagen Golf R Variant. To pierwszy raz kiedy