Kariera doradcy w salonach BMW

25 listopada 2021

Jeżeli interesujesz się motoryzacją, a jednocześnie masz smykałkę do sprzedaży i zdolności negocjacyjne, a kontakt z ludźmi napędza Cię do działania, to stanowisko doradcy ds. sprzedaży może być stworzone dla Ciebie. Przekonaj się o tym, poznając lepiej swojego potencjalnego pracodawcę.

Praca z rynkowym liderem

Firma BMW funkcjonuje na rynku od ponad stu lat i jest liderem branży motoryzacyjnej. Ma stabilną pozycję, a jej marka i produkowane przez nią produkty są synonimem najlepszej jakości. Osiągnięcie takiej pozycji nie byłoby wykonalne, gdyby nie pracownicy, dla których praca jest jednocześnie pasją. Szczególną grupę personelu stanowią osoby, które na co dzień działają na pierwszej linii – bezpośrednio z Klientem, czyli pracownicy salonów, na czele z doradcą ds. sprzedaży.

Praca z Klientem premium

Doradca w salonie samochodowym to stanowisko dla kandydatów lubiących bezpośredni kontakt z Klientem.

Praca ta polega na szeroko rozumianej koordynacji procesu sprzedażowego, począwszy od aktywnego pozyskiwania nowych i obsługi dotychczasowych kontrahentów, poprzez realizację celów w zakresie sprzedaży samochodów i akcesoriów czy rekomendowanie produktów finansowych, w tym polis ubezpieczeniowych i kredytów, a na budowaniu pozytywnego wizerunku marki kończąc.

Praca w salonie samochodowym to również codzienna gra zespołowa polegająca na współpracy z innymi działami salonu, takimi jak księgowość, dział rozliczeń gwarancyjnych czy dział części i akcesoriów. Niezwykle pomocny jest tu system CRM (ang. customer relationship management), monitorujący zarządzanie relacjami z Klientem oraz porządkujący środowisko pracy całego zespołu.

Oczekiwania stawiane doradcy ds. sprzedaży

Zwykle od kandydatów na to stanowisko oczekuje się przynajmniej jedno- lub dwuletniego doświadczenia w sprzedaży w branży motoryzacyjnej oraz zdolności negocjacyjnych. W bezpośredniej pracy z Klientem ważne są również odpowiednia prezencja oraz wysoka kultura osobista. Warunkiem koniecznym jest posiadanie prawa jazdy kategorii B.

Co gwarantuje sieć dealerska?

Dzięki funkcjonowaniu w ramach sieci będącej częścią globalnej struktury, pracodawca może zagwarantować szkolenia najwyższej jakości, będące wypadkową doświadczeń z różnych rynków. Tego typu rozwiązanie sprawia, że nowy pracownik może łatwiej zaadaptować się do nowego stanowiska pracy.

Kolejnymi istotnymi atutami są stabilność zatrudnienia, wynikająca ze skali działania firmy, jak również przemyślany, motywacyjny system premiowy.

Jak wygląda rekrutacja?

Aby móc podjąć pracę w BMW, należy przejść ścieżkę rekrutacyjną, która jest intuicyjna i pozbawiona zbędnych formalności.

Jako że stanowisko doradcy ds. sprzedaży wymaga określonych zdolności interpersonalnych, to proces rekrutacyjny został wzbogacony o grę kompetencyjną online, która z jednej strony obrazuje kandydatowi środowisko pracy, z drugiej zaś umożliwia pracodawcy wstępne zapoznanie się z cechami osoby aplikującej.

Aby zapoznać się z bieżącymi ofertami zatrudnienia i móc aplikować na stanowisko doradcy w salonie BMW, należy odwiedzić stronę praca-dealerbmw.pl

undefined

Leave A Comment