Zapraszamy do drugiej części naszego testu długodystansowego. Przypominamy, że ruszyliśmy z Polski nową Honda Civic 1.5 VTEC Turbo. Póki co za nami 600 km, a my dotarliśmy do Brna. Ruszamy dalej!
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Kierunek to słoneczne Włochy. Aby dotrzeć do Włoch musimy pokonać niemal całą Austrię i po niecałych 700 km powinniśmy być u celu. W zasadzie cała trasa to autostrady, jedynie odcinek z Brna do granicy z Austrią wiedzie nieco gorszymi drogami, ale za to nadrabia widokami. Zwłaszcza przejazd drogą poprowadzoną między sztucznymi jeziorami Nové Mlýny robi wrażenie. Tuż po przekroczeniu granicy mamy już same autostrady, więc ustawiamy tempomat na 130 km/h i jedziemy!
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Chwilowe spalanie jakie cały czas pokazywała nasza Honda wahało się między 5 a 6 litrów, co jest niesamowitym wynikiem. Przecież Civic 1.5 turbo ma 182 KM! Po dojechaniu do celu komputer pokładowy pokazał 5,7 litra, co potwierdziło się również w naszych obliczeniach (tankowanie pod korek i liczenie litrów oraz kilometrów na kalkulatorze). Przypominamy ,że jechaliśmy w 3 osoby z pełnym bagażnikiem sprzętu!
To co doceniliśmy na trasie w Austrii to aktywny tempomat, który był włączony niemal cały czas. Działa bardzo dobrze i nie gubi się nawet na zakrętach, co nie zawsze się udaje u konkurencji. Aktywny tempomat nie spisywał się za to w Polsce, głównie ze względu na styl jazdy Polaków. U nas jeździ się praktycznie na zderzaku, więc jak tylko ustawiliśmy aktywny tempomat z dość dużym odstępem do poprzedzającego nas pojazdu, to momentalnie ktoś się wbijał pomiędzy nas i ten pojazd i nas ciągle wyhamowywał. W Austrii tego, na szczęście, nie ma i większość trzyma naprawdę odpowiedni dystans.
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Po ponad 1200 km możemy też powiedzieć, że fotele są wygodne. Baliśmy się tego trochę, bowiem wydają się nieco za twarde, jednak sprawdziły się bardzo dobrze. Podłokietnik z tyłu też jest obowiązkowy w takiej trasie – w Civicu na szczęście jest. W zasadzie to jedyna rzecz, do której się musimy przyczepić to nawigacja. Otóż w dwóch miejscach wybrała bardzo dziwne trasy, przez które straciliśmy dobrych kilkanaście minut. Zwłaszcza droga przez Wiedeń została błędnie wytyczona niemal przez środek miasta, podczas gdy stolica Austrii posiada obwodnicę. No cóż, przynajmniej zwiedziliśmy sobie trochę…
No dobra, ale gdzie zrobiliśmy drugi, po Brnie, przystanek? Nasz wybór malownicza miejscowość nad samym Adriatykiem – Lignano Sabiadorro.
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
- Honda Civic 1.5 VTEC Turbo
Szybka kąpiel w morzu i jutro ruszamy dalej! Za nami 1300 km w nowej Hondzie Civic 1.5 Vtec Turbo. Średnie spalanie z całej trasy to 5,7 litrów! Póki co Honda spisuje się rewelacyjnie.
DANE TECHNICZNE Honda Civic 1.5 VTEC Turbo TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 2/3 | |
Silnik / Pojemność | turbobenzyna / 1498 cm3 |
Układ / Liczba zaworów | R4 /16 |
Moc maksymalna | 182 KM / 6000 obr/min |
Moment obrotowy | 240 Nm / 1900 - 5500 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | zmierzone 7.8 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | po 1300 km 5,7 l/100 km |
Długość / Szerokość / Wysokość | 4518 / 1799 / 1434 mm |
Rozstaw osi | 2697 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 1307 - 1357 / 1760 (w zależności od wyposażenia) kg |
Bagażnik w standardzie | 478 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 828 l (do lini okien) / 1209 l (do dachu) |
Pojemność zbiornika paliwa | 46 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata lub 100 tys. km |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 62 900 zł (1.0 Turbo 129 KM) |
Cena wersji testowanej | ok 120 000 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!