Range Rover Velar (2017)

7 marca 2017
Range Rover Velar (2017)

Już sama nazwa wydaje się kusząca – Velar. Cóż to takiego? Otóż Land Rover, jak sam na to wskazuje, zbudował samochód, który podobno jest trafioną odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby klientów. Velar, Range Rover Velar to SUV, auto pozycjonowane gdzieś pomiędzy modelem Evoque a topowym Sportem, jednak na celownik bierze znacznie więcej. Przy długości 4803 milimetrów i rozstawie osi wynoszącym 2874 milimetry Velar chce zakasować zarówno konkurencję w postaci BMW X4 czy Mercedesa GLC Coupe, jak i BMW X6 oraz GLE Coupe. Czy to w ogóle możliwe – wyjście poza schemat i osiągnięcie sukcesu? Velar ma warunki: znakomita stylistyka osadzona w granicach kształtów innych Range Roverów, wzorem Jaguara F-Type chowane klamki, nowoczesność z trzema wyświetlaczami na pokładzie (głównym na konsoli centralnej, zegarami oraz panelem klimatyzacji), zdolności terenowe i szeroki wybór dla klientów (pięć wersji silnikowych: wysokoprężne Ingenium 180, Ingenium 240 i sześciocylindrowy diesel o mocy 300 KM i 700 Nm momentu obrotowego, a także benzynowe Ingenium 250 oraz sześciocylindrowa jednostka o mocy 380 KM). 8-biegowa przekładnia ZF, głębokość brodzenia 650 mm przy opcji z pneumatycznym zawieszeniem, luksusowe warunki i ta nazwa „Velar” – czy ten samochód rzeczywiście będzie tak dobry jak się zapowiada?


Patryk Rudnicki

Leave A Comment