Jak co roku postanowiliśmy wybrać się na test długodystansowy kombi klasy średniej. Od początku jednak wszystko szło nie po naszej myśli…
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
Jak zawsze tego typu podróż rozpoczynamy od wyboru samochodu. Był już Seat Leon kombi, było Renault Megane kombi, była również Dacia Logan kombi. Zatem przedstawicieli z Hiszpanii, Francji i Rumunii mamy już z głowy. Teraz postawiliśmy na Japonię i ich jeden z bardziej znanych samochodów: Hondę Civic kombi czyli Tourer. Niestety, podczas zapisywania auta nieco się pomyliliśmy i zamiast Civica zapisaliśmy CR-V. Cóż, jako, że zorientowaliśmy się o tym tydzień przed planowanym początkiem trasy, nie było już odwrotu – jedziemy crossoverem!
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
Wybór samochodu to jednak pestka przy wyborze trasy. Całą zachodnią Europę, praktycznie poza Portugalią mamy już zaliczoną. Niemal całą południowa Europa również jest już odhaczona. Pozostał wschód i północ. Cóż, nie ukrywamy że wschód nas nieco niepokoi, a jazda w lecie na północ trochę się mija z celem – wolimy jednak skorzystać z resztek słońca. Po długiej burzy mózgów doszliśmy do wniosku: jedziemy do…
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
Nie powiemy gdzie, o tym będzie w następnej części. Dziś skupimy się chwilę na samochodzie. Samochodzie, który lada moment ustąpi miejsca nowej generacji: Hondzie CR-V. Duży japoński SUV wydaje się idealnym pojazdem na dalekie wycieczki: pakowny, wygodny i oszczędny. To ostatnie to wynik wybranego przez nas silnika: 1.6 i-DTEC. Jest to nowa wysokoprężna jednostka o mocy 160 KM i 350 Nm. Testowany egzemplarz wyposażony był również w napęd na cztery kola i nową 9-cio biegową skrzynię biegów. Producent deklaruje spalanie w mieście na poziomie 6 litrów na każde sto kilometrów, a na trasie 4,9. Bardzo optymistycznie, mamy nadzieję że prawdziwe!
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
Testowany egzemplarz to najbogatsza wersja, jaka jest dostępna. Patrząc na wnętrze w jasnych skórach, dwukolorową kierownicę i wyposażenie można by wręcz rzec, że jest to odmiana ekskluzywna (wersja wyposażenia executive). Na pokładzie jest wszystko, co potrzeba: bluetooth, nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele, kamera cofania, czujniki parkowania, złącza USB czy HDMI, panoramiczny dach czy system bezkluczykowy. Nie dziwne, że tak wyposażony egzemplarz kosztuje 160 700 zł…
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
- Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD
Ogromną zaletą Hondy CR-V jest jej przepastne wnętrze. Poważnie, cztery dorosłe osoby podróżują w środku z ogromną swobodą, tak samo jak ich bagaże. Kufer ma pojemność 589 litrów do linii okien i aż 1627 do linii dachu z rozłożonymi siedzeniami z tyu, czyli spokojnie rozbilibyśmy tam mały namiot. Tylna kanapa kładzie się na płask, przez co możemy łatwo zwiększyć pojemność i przewieźć jakąś lodówkę. Szybkie pakowanie i ruszamy w trasę!
Druga część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ
Trzecia część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ
DANE TECHNICZNE Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 1/3 | |
Silnik / Pojemność | turbodiesel / 1597 cm3 |
Układ / Liczba zaworów | R4 /16 |
Moc maksymalna | 160 KM / 4000 obr/min |
Moment obrotowy | 350 Nm / 2000 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | automatyczna dwusprzęgłowa, 9 biegów |
Prędkość maksymalna | 197 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | miasto 11 l |
Długość / Szerokość / Wysokość | 4605 / 1820 / 1675 mm |
Rozstaw osi | 2630 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 1658- 1724 / 2200 kg |
Bagażnik w standardzie | 589 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 1146 l (do lini dachu 1627) |
Pojemność zbiornika paliwa | 58 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata lub 100 tys. km |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 99 900 zł (2.0 i-VTEC MT 155 KM, S) |
Cena wersji testowanej | 160 000 zł (Executive) |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!