Lexus GS-F 477 KM – POMIARY

Lexus GS-F to z jednej strony piękna dostojna limuzyna, a z drugiej drogowy zabijaka, który z napędem na tył i mocą niemal 500 KM potrafi napsuć krwi. I ma podobno genialnie osiągi!

Pod maską najszybszej limuzyny w gamie Lexusa znajduje się 5-cio litrowy silnik V8, który generuje 477 KM oraz 530 Nm. Wszystko to bez zbędnych wspomagaczy typu turbo czy kompresor. Cała moc idzie na tylną oś za pomocą 8-mio stopniowej automatycznej przekładni. W ten sposób pierwszą setkę Lexus GS-F osiąga w 4,6 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 270 km/h. Do wyboru mamy cztery tryby ustawienia silnika i trzy dyferencjału (TVD). Aby w pełni wyłączyć kontrolę trakcji należy przełączyć TVD w tryb Race. Pierwsze pomiary zrobiliśmy w ustawieniu Eco, wynik to 6 s. Taki sam czas uzyskaliśmy w trybie Normal. Po przełączeniu w Sport uzyskaliśmy 5,5 sekundy, tak samo jak i w Sport +. Po wyłączeniu kontroli trakcji udało się urwać kolejne 0,6 s i uzyskać 4,9 s (z dużym uślizgiem kół). To wszystko bez procedury startu, której na pokładzie nie ma.


Tak wygląda przyśpieszenie od 0 do 250 km/h

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13 s oraz 100-200 km/h – 10,4 sekund. Pomiary były wykonywane przy +23 stopniach z pełnym bakiem i na letnich oponach (koła 19 cali).

Lexus GS-F

Lexus GS-F

10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,8 s
30 km/h – 1,3 s
40 km/h – 1,7 s
50 km/h – 2,2 s
60 km/h – 2,6 s
70 km/h – 3,1 s
80 km/h – 3,7 s
90 km/h – 4,3 s
100 km/h– 4,9 s

0-400 m – 13 s

100-200 km/h – 10,4 s

Pełen test Lexusa GS-F znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment