Mercedes GLS 500 455 KM – POMIARY

Mercedes GLS 500 to jeden z największych SUVów na rynku, który mierzy ponad 5 metrów i waży 2,5 tony. To jednak nie oznacza, że samochód jest wolny.

Mercedes GLS 500 pod maską kryje bowiem podwójnie uturbiony silnik V8 o pojemności 4,7 litra, który generuje aż 455 KM oraz 700 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pomocą automatycznej 8-mio stopniowej przekładni. W ten sposób ten kolos według producenta przyśpiesza do pierwszej setki w czasie 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250. Samochód posiada dwa predefiniowane tryby jazdy Sport oraz Comfort, a także jeden Indywidualny, gdzie możemy samemu określić w jaki sposób ma zachowywać się układ kierowniczy (mocniejsze lub lżejsze wspomaganie), zawieszenie (usztywnia się) czy reakcja na gaz. Pomiary zaczęliśmy w trybie Comfort, gdzie Mercedes GLS 500 już za pierwszym razem osiągnął 5,5 sekundy. Po wyłączeniu kontroli trakcji czas się nie zmienił, w końcu auto ma napęd na cztery koła. W ustawieniu Sport udało nam się zejść do 5,3 sekundy. Dopiero ruszenie z hamulca i gazu (tryb sport, wyłączona kontrola trakcji) zaowocowało najlepszym czasem: 5,2 sekundy.

Mercedes GLS 500

Mercedes GLS 500

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13.5 s oraz 100-200 km/h – 14,1 sekund. Pomiary były wykonywane przy +18 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 21 cali).

10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,9 s
30 km/h – 1,2 s
40 km/h – 1,6 s
50 km/h – 2,1 s
60 km/h – 2,6 s
70 km/h – 3,1 s
80 km/h – 3,7 s
90 km/h – 4,5 s
100 km/h– 5,2 s

0-400 m – 13,5 s

100-200 km/h – 14,1 s

Pełen test Mercedesa GLS 500 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment