Volvo S60 D5 225 KM – POMIARY

Dziś na naszym odcinku pomiarowym zagościło Volvo S60 z silnikiem D5. Jest to zupełnie nowy diesel R4 o pojemności dwóch litrów, który napędza przednią oś. Sprawdźmy co potrafi.

Tak jak wspominaliśmy we wstępie, D5 w Volvo nie oznacza już pięciocylindrowych jednostek (ta jeszcze została w słabszej odmianie D4). Teraz D5 to 2.0 R4 i na dodatek może być pędzone tylko na przednią oś. Tutaj plusem jest zupełnie nowa skrzynia o 8 przełożeniach firmy AISIN, która jest konstrukcją dwusprzęgłową. W ten sposób sprint do pierwszej setki powinien trwać 6,4 s, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Samochód nie ma trybów jazdy, a jedyne co możemy przestawić to skrzynię na sport oraz uśpić kontrolę trakcji (nie da się wyłączyć na stałe). Pomiary zaczęliśmy od zwykłego ustawienia D na skrzyni biegów, a efekt to 7,7 sekundy. Przełączenie w tryb Sport zmniejszyło tę wartość do 7.6 sekundy. Uśpienie kontroli trakcji nic nie zmieniło. Dopiero start z hamulca i gazu (coś na wzór procedury startu, ruszamy z 2000 obrotów) pozwolił uzyskać najlepszy czas: 6.9 sekundy.

Volvo S60 D5

Volvo S60 D5

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 15 s oraz 100-200 km/h – 20,3 sekund. Pomiary były wykonywane przy +19 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,5 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,6 s
60 km/h – 3,3 s
70 km/h – 4,0 s
80 km/h – 4,9 s
90 km/h – 5,9 s
100 km/h– 6,9 s

0-400 m – 15 s

100-200 km/h – 20,3 s

Bartłomiej Urban

Leave A Comment