Nowa Honda Civic Type R po raz pierwszy ma turbo i po raz pierwszy ma aż tyle mocy. Z silnika 2.0 wykrzesano aż 310 KM, tym samym jest to najmocniejszy kompakt Japończyków w historii.
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
Dwa litry pojemności, 310 KM i 400 Nm dostępnych w zakresie 2500-4500 obrotów. To według producenta skutkuje sprintem do pierwszej setki w czasie 5,7 sekundy oraz prędkością maksymalną na poziomie 270 km/h. Moc przenoszona jest na przednie koła za pomocą fantastycznej, krótkiej ręcznej przekładni. Aby lepiej przenieść tak dużą ilość koni, producent zastosował mechaniczną szperę. Auto ma tylko jeden dodatkowy tryb jazdy, który nie wpływa na osiągi, a jedynie na lepszą reakcję na gaz, mocniejsze wspomaganie oraz twardsze zawieszenie. Sprawdziliśmy i czasy zarówno na zwykłym ustawieniu jak i w +R były identyczne. Z miejsca z włączoną kontrolą trakcji Honda Civic Type R 2015 osiąga powtarzalne 6,5 sekundy. Po jej wyłączeniu schodzimy to 5,9 sekundy. Podczas sprintu do setki trzeba wbić drugi oraz trzeci bieg i to tak naprawdę tutaj tracimy najwięcej ułamków sekund (skrzynia jest bardzo precyzyjna i ma krótki skok). Tego wyniku nie udało nam się już poprawić i jest to czas o 0,2 s gorszy niż deklaruje producent.
Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13,8 s (176 km/h) oraz 100-200 km/h – 12,3 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +19 stopniach z połową baku i na letnich nowych oponach (koła 19 cali).
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
- Honda Civic Type-R
10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,5 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,5 s
60 km/h – 3,4 s
70 km/h – 3,9 s
80 km/h – 4,4 s
90 km/h – 5,0 s
100 km/h– 5,9 s
0-400 m – 13,8 s
100-200 km/h – 12,3 s
Pełen test modelu Honda Civic Type R 2015 znajduje się TUTAJ