Audi RS6 Performance 605 KM – POMIARY

Podczas naszych pomiarów Audi RS6 o mocy 560 KM, samochód wykręcił 3,6 sekundy do pierwszej setki oraz 8,3 s 100-200 km/h. Teraz w nasze ręce wjechała jeszcze mocniejsza odmiana Audi RS6 Performance.

Pod maską wciąż pracuje 4-litrowy silnik V8, który posiada aż dwie turbiny. Z tą różnicą, że został przeprogramowany silnik oraz skrzynia biegów, co przełożyło się na dodatkowe 45 KM, łącznie 605. Moment obrotowy normalnie jest taki sam i wynosi on 700 Nm, choć może być chwilowo podniesiony do 750, dzięki funkcji overboost. W rezultacie, według producenta, samochód powinien przyśpieszyć do pierwszej setki w czasie 3,7 sekundy (o 0,2 s szybciej niż zwykłe RS6). Prędkość maksymalna wciąż jest ograniczona do 250, 280 lub 305 km/h. Wszystko zależy od wykupionej opcji. Audi RS6 Performance posiada również 3 predefiniowane tryby jazdy (Comfot, Auto, Dynamic) oraz jeden indywidualny (Indyvidual). Poza tym, ingerujemy w kontrolę trakcji, którą można uśpić lub całkowicie wyłączyć. Pomiary przyśpieszenia we wszystkich trybach zamykały się w przedziale 4,3-4,4 sekund, czyli bardzo szybko. Potem przyszła kolej na procedurę startu. Usypiamy kontrolę trakcji (raz przyciskamy, nie wyłączamy całkowicie), następnie wciskamy hamulec do oporu, to samo robimy z gazem. Obroty stabilizują się i możemy startować. Startować to dobre słowo, bowiem racelgoic pokazał nam powtarzalne 3,4 sekundy!! Coś niesamowitego!

Kolejne pomiary to czas przyśpieszenia 100-200 km/h – 7,9 sekundy. Pomiary były wykonywane przy +27 stopniach z 2/3 baku i na letnich oponach (koła 21 cali).

Audi RS6 Performance

Audi RS6 Performance, czasy 0-100 km/h, 100-200 km/h oraz 50-150 km/h

10 km/h – 0,2 s
20 km/h – 0,5 s
30 km/h – 0,8 s
40 km/h – 1,1 s
50 km/h – 1,4 s
60 km/h – 1,8 s
70 km/h – 2,1 s
80 km/h – 2,5 s
90 km/h – 2,9 s
100 km/h– 3,4 s

100-200 km/h – 7,9 s

Pełen test modelu Audi RS6 Performance znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment