Jeep Grand Cherokee SRT 468 KM – POMIARY

Jest ogromny, ciężki i ma aerodynamikę kiosku. Mimo wszystko, dzięki potężnemu silnikowi jest piekielnie szybki. Sprawdźmy to.

Pod maską tego wielkiego samochodu został zamontowany równie wielki wolnossący benzynowy motor V8 o niesamowitej pojemności 6.4 litra. Silnik generuje 468 KM oraz 624 Nm momentu obrotowego. Całość przenoszona jest na wszystkie koła za pomocą 8-mio stopniowej przekładni automatycznej ZF (takiej jak stosuje np. BMW). Jeep ma też 5 predefiniowanych trybów jazdy, z czego nas interesują tylko 3: Auto, Sport i Track. Pozostałe służą do holowania przyczepy lub przeznaczone są na śnieg. Tego nie potrzebujemy. Dodatkowo samochód jest wyposażony w Launch Control, który aktywujemy przyciskiem, następnie wciskamy do oporu hamulec, a potem gaz. Obroty stabilizują się na 3200 i jesteśmy gotowi, aby puścić lewą nogę. Według producenta sprint do pierwszej setki powinien trwać 5 sekund. Już pierwszy nasz pomiar zdementował ten fakt: 4.8 s i to na ustawieniu auto. Po przełączeniu zarówno na Sport jak i na Track czas się nie zmienił, a urządzenie znowu pokazało 4.8 sekundy. Czas na procedurę startu: udało się jeszcze poprawić wynik i uzyskać świetne 4.7 sekundy!

Jeep Grand Cherokee SRT

Czas 0-100-0 nie był mierzony

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 13 s oraz 100-200 km/h – 14,4 sekundy. Pomiary były wykonywane przy + 7 stopniach z 1/2 baku i na zimowych oponach (koła 20 cali).

10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,5 s
30 km/h – 0,9 s
40 km/h – 1,3 s
50 km/h – 1,7 s
60 km/h – 2,2 s
70 km/h – 2,7 s
80 km/h – 3,3 s
90 km/h – 4,0 s
100 km/h– 4,7 s

0-400 m – 13,0 s

100-200 km/h – 14,4 s

Pełen test modelu Jeep Grand Cherokee SRT znajdują się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment