Jeep Cherokee nigdy nie był traktowany jako auto sportowe, ale mimo wszystko postanowiliśmy zmierzyć jego osiągi. Namówił nas do tego spory silnik V6 o mocy 272 KM.
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
Wolnossąca jednostka o pojemności 3.2 litra generuje 272 KM oraz 315 Nm momentu obrotowego. Moc spora, ale auto do małych i lekkich nie należy, dlatego czas deklarowany przez producenta na osiągnięcie pierwszej setki to 8,4 s. I tak nieźle, jak na auto typowo terenowe, zwłaszcza w odmianie Trailhawk. Samochód posiada automatyczną 8-mio stopniową przekładnię oraz kilka predefiniowanych trybów jazdy (w tym sport). Pierwszy pomiar wykonaliśmy na trybie automatycznym, a urządzenie pokazało 8,5 s. W zasadzie zmiana trybu na sportowy poprawiła tę wartość o 0.2 sekundy. Wyłączenie kontroli trakcji zmniejszyło wynik o kolejne 0.1 sekundy. Dopiero ruszenie z procedury startu pozwoliło na osiągnięcie najlepszego czasu: 7.9 sekundy. Podczas wszystkich prób niestety padała lekka mżawka, co na pewno negatywnie przełożyło się na wyniki. Tym bardziej trzeba uznać, że Jeep Cherokee Trailhawk jest naprawdę szybki.
Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 15,8 s. Pomiar 100-200 km/h nie został wykonany. Pomiary były wykonywane przy +2 stopniach z 1/4 baku i na zimowych oponach (koła 18 cali). Podczas wszystkich prób nawierzchnia była mokra i padała mżawka.
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
- Jeep Cherokee Trailhawk
10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,9 s
30 km/h – 1,6 s
40 km/h – 2,2 s
50 km/h – 2,9 s
60 km/h – 3,7 s
70 km/h – 4,6 s
80 km/h – 5,6 s
90 km/h – 6,7 s
100 km/h– 7,9 s
0-400 m – 15,8 s
100-200 km/h – brak pomiaru
Pełen test modelu Jeep Cherokee Trailhawk znajdują się TUTAJ