Modzie na duże, komfortowe auta z powiększonym prześwitem nie widać końca. Popularne SUV-y to segment budzący respekt i przyciągający szerokie grono odbiorców. Większość producentów przy tworzeniu tego typu samochodów zdaje się zapominać, że są to również auta na bezdroża, a sami klienci stawiają w dużej mierze na komfort wynikający z wysokiej pozycji za kierownicą i pewnego odizolowania od niedoskonałych nawierzchni. „Terenowość” coraz częściej kończy się na nieco większym prześwicie i kilku wizualnych dodatkach upodabniających SUV-y, czy też crossovery do prawdziwych terenówek. Gdzie w tym wszystkim powinniśmy umieścić X-Traila?
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Aspiracje
Wygląda na to, że gdzieś pośrodku. Już na pierwszy rzut oka naszą uwagę zwróci spory prześwit, bez którego w cięższych warunkach trudno byłoby przetrwać. Testowana wersja (1.6 dCi z „manualem”) jest jedyną dostępną w połączeniu z napędem na cztery koła, więc wyznawcy automatów, czy też benzynowych silników, będą musieli sobie odpuścić lub zwyczajnie pójść na kompromis. Wróćmy jednak na chwilę do sylwetki auta.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Choć na pierwszy rzut oka, szczególnie w przedniej części nadwozia, auto przypomina swojego mniejszego brata, szybko dostrzeżemy, że jest od niego odczuwalnie większą konstrukcją. Od frontu samochód wygląda świeżo, jednak efekt ten mija wraz z przemieszczaniem się ku tyłowi, na który projektantom wyraźnie zabrakło pomysłu. Całość, mimo braku fajerwerków, budzi respekt na drodze i może się podobać.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Po japońsku
Wnętrze to już żywa kopia kokpitu Qashqaia. Trudno zarzucić mu brak estetyki, choć jest raczej stonowane, a jeśli priorytetem była prostota, to zadanie zostało wykonane poprawnie. Czytelność i łatwość obsługi ekranu dotykowego, jak i komputera pokładowego, są na dobrym poziomie. Z ciekawostek – ten pierwszy jest w stanie nam pokazać między innymi rozkład napędu na kołach, czy kąt przechyłu nadwozia.
Prawdziwą siłą wnętrza X-Traila jest przestrzeń dla pasażerów, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń. Nad głową, ale również na nogi jest jej mnóstwo, w czym pomaga przesuwana w wyjątkowo szerokim zakresie tylna kanapa. A jeśli złożymy ją całkowicie (co samo w sobie jest proste), uzyskamy podłogę bez utrudniającego załadunek progu tworzonego przez oparcie. Podłogę bagażnika w standardowym położeniu możemy obniżyć, opuszczając dwa pojedyncze panele, lub podwyższyć, tworząc dodatkowe, płaskie schowki o regularnych kształtach. Sam próg załadunkowy umieszczony jest stosunkowo nisko, za co również należy się plus.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Samo wykonanie wnętrza mogłoby być lepsze. Deska rozdzielcza pozytywnie zaskakuje ilością miękkiego tworzywa, ale na drzwiach jest go już znacznie mniej, a większość powierzchni pokrywa średni w dotyku plastik. Nie mam na szczęście złych doświadczeń ze spasowaniem tego egzemplarza, ale pojawił się dość oryginalny problem na zewnątrz – przy większych prędkościach niepokojącemu falowaniu poddaje się… maska. Problem podobno nie jest jednostkowy.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Wracając jednak do środka, samo poczucie „porządnie wykonanego wnętrza” praktycznie nie istnieje. Brak polotu i czegokolwiek wybijającego Nissana ponad japońską przeciętność daje dość smutny, ponury obraz, nieco rozświetlany przez duże, otwierane okno dachowe. A przecież można to zrobić o wiele lepiej, czego przykładem jest choćby Mazda CX-5, zrywająca z cienkimi, średnio przyjemnymi wieńcami kierownicy, czy archaicznymi przełącznikami ogrzewania foteli oznaczonymi HI-LO. Na szczęście w fotelu można rozsiąść się bardzo wygodnie, a jeśli pojedziemy ciut szybciej w zakręcie, jest spore prawdopodobieństwo, że z niego nie wypadniemy.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Spokojny charakter
Prawdopodobieństwo tego zdarzenia jest jeszcze mniejsze, jeżeli weźmiemy pod uwagę gabaryty i niezbyt sportowe prowadzenie X-Traila. Układ kierowniczy przy małych prędkościach działa bardzo lekko i dobrze nadaje się do parkowania (nieco ułatwionego dzięki podglądowi „z lotu ptaka” na ekranie głównym), czy spokojnego poruszania się po mieście, a niekoniecznie sprawdzi się przy szybszych manewrach. Dużo lepiej zachowuje się przy większych prędkościach, kiedy to utwardza się, dając – przynajmniej pozornie – lepsze czucie podczas zmiany kierunku jazdy. Przy podmuchach wiatru daje się we znaki fakt, że układ ten nie był najważniejszym elementem w aucie, a nawet i bez znacznych ruchów powietrza zdarzyło mi się korygować zaplanowany tor jazdy.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Do spokojnej jazdy to wszystko jednak wystarcza i w tego typu aucie w zasadzie nie potrzebujemy wiele więcej. Zawieszenie nie jest zbyt sztywne w zakrętach i ma raczej „luźny” charakter, dzięki czemu daje poczucie komfortu i odizolowania od jezdni. Niestety z podwozia, podczas testu, często dobiegały lekkie stuki i drgania odczuwalne nawet na niewielkich nierównościach, choć nie przenosiły się zbytnio na nasze ciało. Być może to kwestia zużycia egzemplarza, który przed naszym testem przejechał już niespełna 30 tysięcy kilometrów – wątpię, że jedynie w normalnych, ulicznych warunkach.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Plusem X-Traila jest napęd na cztery koła, który możemy całkowicie wyłączyć, ustawić w tryb automatyczny lub całkowicie spiąć. Ta pierwsza opcja ułatwia poruszanie się po mieście za sprawą wygodniejszego ruszania – w przypadku skrzyni manualnej, z załączonym dodatkowo napędem tylnej musimy trochę ostrożniej operować pedałem sprzęgła. Na luźnym, błotnistym podłożu, nawet z przełącznikiem ustawionym w tryb AUTO, napęd radzi sobie całkiem nieźle. W przemieszczaniu się przez pofałdowany, pełen krótkich zagłębień teren, pomaga z kolei stosunkowo spory prześwit i dobrze obudowane od spodu zderzaki.
W przypadku X-Traila, jazda po bezdrożach przysparza sporo przyjemności. Samochód nie sprawia wrażenia, jakby ktoś wyrwał go z miejskiego otoczenia i za karę ubrudził błotem ze wszystkich stron, ale daje kierowcy pewność, że dotrwa do końca szlaku bez dodatkowej pomocy i szkód w postaci porysowanego lakieru, czy pękniętych plastików. W testowym egzemplarzu musiałem uważać przede wszystkim na spore aluminiowe felgi, które ranty w starciu z ostrymi kamieniami zapewne nie wyszłyby obronną ręką.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
W trasie, X-Trail również nie zawiedzie, oczywiście poza wspomnianą przypadłością z pokrywą silnika. Przy prędkościach autostradowych jest wystarczająco spokojnie, a zużycie paliwa w trasie przy optymalnych 120 km/h oscyluje w okolicach 5-5,5 litra na 100 kilometrów. To dobry wynik, jak na sporych rozmiarów SUV-a, a jeśli doliczymy do tego duży, 65-litrowy bak, jesteśmy w stanie odbyć naprawdę długą podróż bez tankowania. Faktem jest, że 130 KM przy takich gabarytach nie będzie oczywiście niczym nadzwyczajnym, ale w mojej opinii w zupełności wystarcza do auta o tak spokojnym charakterze. W mieście, przy normalnym ruchu, nawet z automatycznie dołączanym napędem na cztery koła nieznacznie przekroczymy granicę 7,5 litra.
Jeśli jednak nie pasuje nam kultura 130-konnego diesla, który – zaznaczam – brzmi nieprzyjemnie, możemy zdecydować się na 160-konny, turbodoładowany motor o pojemności 1,6 litra, który nieco powiększył bardzo ograniczony początkowo wybór w gamie. Niestety, jak już wspomniałem wcześniej, jedyną dostępną obecnie odmianą z napędzanymi obiema osiami jest ta z silnikiem wysokoprężnym (i tylko z ręczną skrzynią).
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Drogo
Cennik X-Traila zaczyna się od 98 400 złotych za wersję Visia ze 160-konnym „benzyniakiem”, między innymi posiadającą manualną klimę, 17-calowe alufelgi, tempomat oraz niezbędną regulację foteli i kierownicy (manualne) w podstawowych płaszczyznach. Testowana wersja Tekna z dieslem i napędem na cztery koła winduje cenę niemal równo o połowę, do poziomu aż 147 400 złotych. Owszem, wyposażenie obejmuje niemal wszystko, co możemy sobie wyobrazić w tym segmencie, ale wykonanie samochodu, jak i cała reszta, pozostaje przecież bez większych zmian, co daje sporo do myślenia przy ewentualnym kupnie.
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
- Nissan X-Trail 1.6 dCi
Podsumowanie
Nissan X-Trail to auto poprawne – przestronne, wygodne i oszczędne, a w wersji z napędem na cztery koła bardzo użyteczne i nie bojące się odrobiny trudniejszego terenu. Szkoda tylko, że kwota, jaką musimy na nie wydać, nie jest już tak poprawna, a w podobnej klasie cenowej możemy kupić bardziej zaskakujące i lepiej wykonane, a przy tym wcale nie mniejsze auta.
DANE TECHNICZNE Nissan X-Trail 1.6 dCi | |
Silnik / Pojemność | biturbodiesel / 1598 cm³ |
Układ / Liczba zaworów | R4 /16 |
Moc maksymalna | 96 kW (130 KM) / 4000 obr/min |
Moment obrotowy | 320 (Nm) / 1750 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | manualna, 6 biegów |
Prędkość maksymalna | 186 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | 7,6/ 5,3 / 7,0 (l/100 km) |
Długość / Szerokość / Wysokość | 4640 / 1820 / 1710 mm |
Rozstaw osi | 2705 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 1580 / 2160 kg |
Bagażnik w standardzie | 550 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | brak danych |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata lub 100 tys. km |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 98 400 zł (1.6 DIG-T Visia) |
Cena wersji testowanej | 150 600 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!