Ford niedawno odświeżył model C-Max, czyli minivana opartego o płytę podłogową popularnego Focusa. Sprawdźmy czy nadal jest to udana konstrukcja.
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
Główna zmiana stylistyczna odświeżonego Forda C-Max to, oczywiście, nowy przedni grill, który teraz nawiązuje do pozostałych członków rodziny. Atrapa chłodnicy przypominająca nieco tą z Astona Martina to od dłuższego czasu znak rozpoznawczy wszystkich nowych Fordów. Trzeba przyznać, że nawet auto o pudełkowatych kształtach, jakim jest C-Max z takim przodem wygląda naprawdę dobrze. Tył pojazdu nie doznał już tak radykalnych zmian, gdzie styliści skupili się głównie na nowym kształcie reflektorów.
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
O ile zmiany zewnętrzne nie były konieczne, bo C-Max już wcześniej wyglądał dobrze, tak deska rozdzielcza potrzebowała poprawek. Krytykowana przez wielu konsola środkowa z milionem różnych guzików została zastąpiona przez zdecydowanie bardziej prosty i przejrzysty system multimedialny. Zniknął natłok przycisków, pojawił się duży wyświetlacz dotykowy, a cała deska stała się bardziej czytelna. Można mieć jedynie zastrzeżenia do szybkości pracy systemu Sync 2.0, który momentami ma chwile zamyślenia. Zabrakło też nawigacji, która poprowadzi nas w języku polskim (całe menu jest po polsku, tylko nawigacja mówi po angielsku).
Jakość materiałów jest na dobrym poziomie, a spasowanie jest świetne. Jednak nie materiały ani wygląd czy czytelność deski rozdzielczej definiują dobrego minivana. Tutaj liczy się przestrzeń i możliwość jej aranżacji. Ford C-Max nie należy do dużych aut rodzinnych. Prawdę mówiąc to jest jednym z mniejszych, bowiem liczy 4380 mm czyli tyle co kompakty pokroju Focusa. Mimo wszystko wsiadając do kabiny ma się wrażenie jakbyśmy byli w naprawdę sporym samochodzie. Okazuje się, że miejsca spokojnie wystarczy dla 5 dorosłych osób (w ofercie jest też nieco przedłużony 7-osobowy Grand C-Max z rozsuwanym drzwiami tylnymi), które dodatkowo zmieszczą swoje bagaże do kufra. Co więcej, każda osób ma oddzielne, regulowane fotele. Tylne trzy siedziska można dowolnie składać, co pozwala na przewożenie niewymiarowych przedmiotów. W środku znajdziemy też kilka przydatnych schowków, rozkładane stoliki dla pasażerów z tyłu, a w opcji nawet gniazdko 230V!
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
Wyposażenie to temat na oddzielny akapit, chociaż dzisiaj już pewnie nikogo nie zdziwi. Poza wspomnianym gniazdkiem 230V, na pokładzie znajdziemy nawigację, bluetooth, podgrzewane fotele, tempomat, automatyczne wycieraczki i światła, audio cd/mp3/aux/usb czy podgrzewaną kierownicę i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. W daleką podróż sprawdzi się świetnie.
Dużą zaletą tego samochodu jest fakt, że absolutnie nie czuć, że jedziemy minivanem. Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce – wszystko sprawia wrażenie jakbyśmy jechali Focusem. Nawet pozycja za kierownicą nie jest typowo busowa. Wielkie brawa dla Forda. Pod maską testowanego egzemplarza pracował silnik benzynowy o pojemności 1.5, który był wspomagany turbiną. Moc, którą się udało osiągnąć to 150 KM, a moment to 240 Nm. Jednostka oznacza się bardzo cichą pracą, niezłymi osiągami i przeciętnym zużyciem paliwa w trasie. Do dalekich tras zdecydowanie lepiej wybrać diesla, którego średnie wyniki będą nawet o dwa litry mniejsze, bowiem C-Max z 4 osobami na pokładzie i całym bagażnikiem potrzebował średnio 7.6 litra na każde sto kilometrów. Trasa była mocno zróżnicowana i prowadziła zarówno przez autostrady jak i kręte górskie drogi.
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
W ostatnich latach Ford bardzo mocno rozwinął liczne systemy dbające o nasze bezpieczeństwo na drodze. Na pokładzie mogą znaleźć się systemy ostrzegające nas przed kolizją, które przy prędkości do 50 km/h potrafią same uaktywnić hamulce, aby zredukować lub nawet całkowicie zniwelować uderzenie, a przy wyższych prędkościach będą ostrzegać nas lampką oraz dźwiękiem. Ford dopracował też asystentów parkowania, które zaparkują za nas już teraz zarówno równolegle jak i prostopadle. Co więcej, C-Max ma możliwość zamontowania z przodu kamery z szerokim katem widzenia, która jest idealna podczas wyjeżdżania przodem z prostopadłego miejsca. Na pokładzie znalazło się też miejsce dla aktywnego tempomatu, który zachowuje stały odstęp przed pojazdem poprzedzającym nas.
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
- Nowy Ford C-Max
Kilka lat wstecz ten model nazywał się Ford Focus C-Max, co świetnie podsumowuje ten samochód. Ford C-Max to auto, które prowadzi się jak kompakt, ale wygląda i jest pakowne jak minivan. To wszystko. To idealna propozycja dla osób ceniących sobie świetne prowadzenie i potrzebujących małego auta rodzinnego.
DANE TECHNICZNE Nowy Ford C-Max 1.5 EcoBoost | |
Silnik / Pojemność | benzyna / 1499 cm³ |
Układ / Liczba zaworów | R4 /16 |
Moc maksymalna | 110 kW (150 KM) / 6000 obr/min |
Moment obrotowy | 240 Nm / 1600 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | manualna, 6 biegów |
Prędkość maksymalna | 204 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | 11 / 7,6 / 8,9 (l/100 km) pomiary z czterema osobami na pokładzie i bagażami |
Długość / Szerokość / Wysokość | 4380 / 1858 / 1628 mm |
Rozstaw osi | 2648 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 1394 / 1915 kg |
Bagażnik w standardzie | 471 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 1723 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 68 100 zł (1.6 85 KM, Trend) |
Cena wersji testowanej | ok 95 000 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!