Początek
Trzeba przyznać, że lato w tym roku nie było sprzymierzeńcem ani kierowców, ani samochodów. Ogromne upały, które dochodziły nawet do 35 stopni dawały się we znaki wszystkim i wszystkiemu co nas otacza. To też świetny pomysł, aby sprawdzić samochód w iście ekstremalnych warunkach.
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
W tym roku do naszego corocznego testu długodystansowego wybraliśmy również auto segmentu C i również w nadwoziu kombi. Główna różnica to jednak silnik, bowiem poprzednio wybraliśmy benzynę, a teraz postawiliśmy na diesla. Nasz wybór to Renault Megane Grandtour z silnikiem 1.6 dCi o mocy 130 KM. Wersja wyposażenia to Limited, w skład której wchodzi między innymi nawigacja Tom Tom, która przyda się każdemu. Ale o wyposażeniu będzie nieco później.
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Zanim ruszyliśmy w daleką trasę trzeba było pozałatwiać rzeczy związane z wyjazdem. A to podskoczyć po ubezpieczenie, a to zrobić zakupy, a to zatankować czy też sprawdzić ciśnienie w oponach. W rezultacie zrobiliśmy nieco ponad 150 km kręcąc się po Warszawie. Pierwsze nasze zdziwienie: spalanie. Staraliśmy się jeździć ekonomicznie, choć bez przesady. Wynik jaki pokazał komputer pokładowy, a co potem potwierdziło dotankowanie to niesamowite 5,1 l! Owszem, jest okres wakacyjny, ale stolica wcale mniej ruchliwa nie jest. Brawo, Renault.
Pora na najgorsze: pakowanie się. Bagażnik Renault Megane Grandtour oferuje 524 litrów pojemności, co w zupełności wystarczy, aby zmieścić bagaże czterech dorosłych osób (my jechaliśmy we trójkę). W tym dwóch kobiet… Co więcej, w kabinie wciąż jest sporo miejsca i osoby mogą naprawdę wygodnie podróżować. Od razu zauważyliśmy dwie wady: brak podłokietnika oraz nawiewów na tylną kanapę. O ile bez pierwszego da się przeżyć (choć w trasie jest bardzo pomocne), tak mocno obawialiśmy się o brak nadmuchów, które przy obecnych temperaturach mogłyby pomóc. Sprawdzimy to.
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Zanim jeszcze ruszyliśmy i tak naprawdę wybraliśmy gdzie jedziemy przyszedł czas, aby bliżej przyjrzeć się stylistyce Renault Megane Grandtour. Trzeba przyznać, że samochód nieźle się trzyma jak na 7 lat na rynku. Oczywiście, w zeszłym roku Francuz przeszedł facelifting, który bardzo sprytnie ukrył zmarszczki. Światła do jazdy dziennej w technologii LED, zmienione reflektory i kilka drobiazgów pozwoliło spokojnie postawić się koło bardzo licznej konkurencji. Szkoda jednak, że Renault nie jest już tak krzykliwe jak to miało miejsce w 2 generacji, czyli tak zwane Żelazko. To był bardzo oryginalny styl, który nawet dziś spotkany na ulicy wygląda świeżo i nowocześnie. Mimo wszystko Renault Megane obecnej generacji to ładny samochód bez zbędnych stylistycznych wodotrysków.
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
- Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Koniec gadania, pora ruszać. Tylko gdzie? Niemal w całej Europie panują wręcz afrykańskie upały, a jedyne miejsce gdzie jest chłodniej to pewnie Syberia, Norwegia i Kielce. W takim wypadku stwierdziliśmy, że jedziemy na południe! Liczyliśmy, że bliżej morza temperatura będzie może i zbliżona do tych 30-35 w Polsce, jednak będą zupełnie inne odczucia. Odpalamy nawigację i liczymy na bezproblemową trasę. Kierunek? Austria!